سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

عفاف و حجاب مهترین ارزش های اخلاقی در جامعه بشری

عضو کمسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه گفت: عفاف و حجاب مهترین ارزش های اخلاقی در جامعه بشری است.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین خلیل پور در اجتماع پرشور مدافعان حریم خانواده  با اشاره به ضرورت توجه به مساله عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: همانطوریکه در دین مبین اسلام نیز آمده ، بی حجابی و بد حجابی مانع کمال انسان می شود.

وی گفت: پس یقین بدانید اگر امروز شعار "حفظ حجاب موجب استقامت خانواده” سر داده می شود برگرفته از کلام الهی و منشا قرانی دارد.

عضو کمسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه با اشاره به روند حجاب در دوره های تاریخی افزود: رضاشاه در سفری که به ترکیه در ۱۳۱۳ انجام داد و به دلیل نقطه‌ عطفی که در تثبیت باورهای قبلی او مبنی بر لزوم کشف حجاب ایجاد شده بود اقدامات وسیع برای کشف حجاب در کشور انجام داد.

خلیل پور تصریح کرد: در نهایت نیز ۲۱ مرداد ۱۳۱۴ قیام مردمی مسجد گوهر شاد علیه این اقدام رضاخان در راستای مدرن شدن جامعه ایران یعنی کشف حجاب صورت گرفت.

وی در ادامه عفاف و حجاب را از مهترین ارزش های اخلاقی در جامعه بشری برشمرد و اظهار داشت: البته با بررسی آیات و روایات در می یابیم که رعایت عفاف شامل مردان نیز می شود بطوریکه طبق گفته بزرگان عفت هر کسی به اندازه ی غیرت اوست.

وی با یادآوری اینکه ما در راه حفظ حجاب و عفاف و دین داری شهدای بسیاری را تقدیم نموده ایم افزود: بنابراین لازم است تا برادران و خواهران بدحجاب جامعه در عین رعایت عفت و پاکدامنی خودشان از حضرت زهرا(س) و زینب (س) الگو برداری کنند .

حجت الاسلام خلیل پور ترویج فرهنگ حجاب در کشور را نیازمند فرهنگسازی دانست و افزود: با برخورد نمی شود کاری در این زمینه انجام داد.

انتهای پیام/س


برچسب ها: عفاف ، حجاب ، اخلاق ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.