سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

پایاب سد شهدا سنقر اصلی ترین خواسته مردم از رئیس جمهور

فرماندار سنقر و کلیایی تکمیل شبکه پایاب سد "شهدا" سنقر را خواسته اصلی مردم این شهرستان در سفر هیات دولت عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه علیرضا ایزدی گفت: در سنقر مشکلات بسیاری وجود دارد، اما سعی ما براین بوده تا مشکلات اساسی شهرستان در این سفر مطرح شود.

ایزدی تکمیل شبکه پایاب سد شهدا را خواسته اصلی مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: در صورت تکمیل شبکه پایاب سد حدود دو هزار هکتار از اراضی پایین دست سد به صورت قطره‌ای و بارانی آبیاری خواهند شد.

فرماندار سنقر و کلیایی تصریح کرد: در حال حاضر 400 هکتار از این اراضی آماده بهره‌برداری است و تنها کارهای جزیی مانده که در صورت تامین اعتبار ظرف یک هفته تا 10 روز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین شبکه داخلی 1600 هکتار دیگر از اراضی به پایان رسیده و لوله اصلی آن نیز انجام شده و درصورت تامین اعتبار دو میلیارد تومانی، پایاب این بخش از اراضی که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار سنقر و کلیایی مشکل عمده شهرستان را به واسطه توپوگرافی منطقه بحث آب شرب عنوان کرد و افزود: متاسفانه سطح آبهای زیرزمینی شهرستان پایین است و این امر موجب شده تا همه ساله برای تامین آب دچار مشکل شویم و به همین علت تامین منابع پایدار آب شرب یکی از خواسته‌های اصلی ما در این سفر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مشکل تکمیل ساختمان تصفیه‌خانه است که 16 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند تامین 12 میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تامین این اعتبار تصفیه خانه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار سنقر و کلیایی با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی شهرستان در زمستان سال گذشته، گفت: این امر موجب از بین رفتن 70 درصد مزارغ کشاورزی شد و از آنجا که اقتصاد خانوارهای سنقری با کشاورزی است، بسیاری خانوارهای سنقری دچار مشکل شدند.

وی با اشاره به تصویب بودجه 60 میلیارد تومانی در کمیته مدیریت بحران با اولویت شهرستان سنقر برای جبران خسارت‌های این سرمازدگی، گفت: این مصوبه پایان سال گذشته انجام گرفت و به همین علت به تامین اعتبار نرسید.

ایزدی اظهار کرد: از دولت می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا با پرداخت این مبلغ بتوانیم بخشی از خسارت‌های کشاروزان را جبران کنیم.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سد ، سنقر ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.