سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز آموزش مامایی به دختران افغان از نیمه مرداد ماه/ 170 افاغنه علاقه مند ثبت نام کردند

معاون امور بین الملل وزارت بهداشت از ثبت نام 170 دختر افغانی علاقه مند به رشته مامایی خبر داد و گفت: تعداد 50 نفر از این افراد در این رشته آموزش می بینند.

اسدی لاری معاون امور بین الملل وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دولت ایتالیا 1 میلیون دلار به صندوق جمعیت ملل متحد کمک کرد تا تربیت ماماها به افاغنه علاقه مند صورت گیرد. البته  خدمات مامایی به تمام افغانی های ساکن ایران ارائه می شود و برای آموزش این رشته به  افاغنه مراکز آموزشی اطراف تهران همچون بیمارستان شهید اکبرآبادی معرفی شده است. 
 
وی ادامه داد: در همین راستا کمک هایی هم برای راه اندازی رشته  مامایی در دانشگاه کابل صورت دادیم.  
 
اسدی لاری از آغاز این پروژه خبر داد و بیان کرد: تا کنون 170 دختر علاقه مند به مامایی از افاغنه ثبت نام کردند و بنابر  آموزش یک ساله 50 نفر آنها داریم. آموزش این دختران از نیمه مرداد ماه در بیمارستان شهید اکبرآبادی آغاز می شود. 
 
معاون امور بین الملل وزارت بهداشت بیان کرد: هزینه های لازم از میزان پیش بینی شده بالاتر بوده چرا که عمده این  افراد ساکن تهران نیستند و باید هزینه زیادی برای امور مسکن و رفت و آمد آنها فراهم شود. 
 
وی افزود: امیدواریم با کمک های کمیسریای عالی پناهندگان به ویژه در امر بازگشت این افراد به  افغانستان، کارها در این زمینه به خوبی انجام شود. 
 
وی یادآور شد: بعد از سپری کردن دوره تئوری و عملی این رشته آموزش دیدگان باید 3 ماه در  افغاستان کار کنند تا گواهینامه بگیرند برای انجام این دوره ما با وزارت بهداشت افغانستان تماس هایی داشتیم تا همکاری های لازم صورت گیرد. 
 
انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.