سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست رئیس جمهور سودان جنوبی و معاون وی برای توقف درگیری ها

رئیس جمهور سودان جنوبی و معاون وی از هواداران خود خواستند به خشونت ها در این کشور پایان دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، "سالواکیر مایاردیت،" رئیس جمهور سودان جنوبی و ریک ماچار، معاون اول وی پس از چندین روز خشونت های شدید در جوبا، پایتخت این کشور از هواداران خود خواستند به درگیری ها پایان دهند.

گزارش ها حاکی از آن است که تا کنون صدها نفر در درگیری هواداران سالواکیر، رئیس جمهور سودان جنوبی و ریک مچار، معاون وی جان باخته اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی رئیس جمهور سودان جنوبی گزارش داد: رئیس جمهور، سالواکیر بر ادامه همکاری با ریک ماچار مصم است.

ریک ماچار، معاون رئیس جمهور سودان جنوبی نیز به یکی از رادیوهای محلی در این کشور گفت نیروهایش به آتش بس از ساعت ده شب دوشنبه به وقت محلی پایبند خواهند بود.

وی در گفتگو با "آی رادیو جوبا" تصریح کرد: "به تمام نیروهایی که از خود دفاع می کنند، اعلام می کنم باید به آتش بس احترام گذارند."

این در حالی است که شاهدان عینی به بی بی سی گفتند صدای تیراندازی های شدیدی در مناطق مختلف جوبا، پایتخت این کشور به گوش می رسد.

آنها همچنین گفتند تیراندازی ها بیشتر در اطراف مقر "ریک ماچار،" معاون رئیس جمهور که نزدیک پایگاه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل است، جریان دارد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.