سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

بومی سازی مخازن مخصوص حمل مواد با فشار بالا در خرمشهر

مخازن مخصوص حمل مواد با فشار بالا در خرمشهربومی سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرعامل شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند (IPS) گفت: با بومی سازی ساخت مخازن مخصوص حمل مواد با فشار بالا (مخازن کلد) انحصار ساخت این مخازن که در اختیار یک شرکت ایتالیایی بود، شکسته شد.

روح اله رضایی آدریانی افزود: ساخت هر مخزن مخصوص حمل مواد با فشار بالا در ایتالیا و انتقال آن به ایران بر مبنای هر کیلوگرم حدود ٣٥ تا ٤٠ یورو هزینه در بر دارد، در حالی که ساخت این مخزن در ایران معادل ١٥ یورو به ازای هر کیلوگرم است.

وی گفت: تمام مراحل طراحی، ساخت این مخازن بدست مختصصان داخلی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند افزود: از سال ١٣٨٩ تاکنون ٢٧ مخزن کلد برای فازهای ١٢، ١٥، ١٦، ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی ساخته شد و هم اکنون نیز عملیات سه مخزن فازهای ٢٠ و ٢١ نیز در حال ساخت و تکمیل است و به زودی به محل نصب سکوها منتقل می شوند.

رضایی آدریانی گفت: از ابتدای راه اندازی این شرکت تاکنون ٨٠ مخزن نفتی برای شرکت های مختلف طراحی و بدست متخصصان داخلی ساخته و تحویل کارفرما شد.

وی از پیشرفت ٧٥ درصدی ساخت SPM فاز ١٢ پارس جنوبی با ظرفیت ٥٠٠ هزار متر مکعب گاز بر ساعت تا پنج ماه آینده در این شرکت خبر داد و افزود: طراحی، ساخت و نصب این گوی شناور بدست متخصصان جوان بومی سازی شد و نیاز کشور را به طور کامل تامین می کند.

مدیرعامل شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند (IPS) از اشتغالزایی 100 نفر در این شرکت در خرمشهر خبر داد و گفت: این شرکت هم اکنون با ٣٠ درصد ظرفیت خود فعالیت می کند.

رضایی آدریانی مذاکره با صنعتگران بصره عراق برای اجرای چند طرح نفتی با این منطقه خبر داد و افزود:طرف عراقی با هماهنگی اتاق بازرگانی خرمشهر از توانمندی های کارخانه IPS دیدن کرد که امیدواریم مذاکرات بعدی به امضای قرارداد منتهی شود.

شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند ساخت سه پایه پل ها، مشعل ها و متعلقات جانبی فاز ١٩، مخازن تحت فشار، سه پایه ها، پل ها، مشعل و متعلقات جانبی فازهای ٢٠و ٢١ و SPM فاز ١٢ پارس جنوبی را نیز بر عهده دارد.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.