سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

حل شدن 51 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی

51 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال حل شدن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هاشمی رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اذربایجان شرقی در نشست مشترک دبیران نظام صنفی کشاورزان استان و اعضای کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی استان و مسئولان مربوطه در این حوزه ، با اعلام این خبر گفت : با پرداخت این بدهی و نیز پایین آمدن درصد سود بانکی تسهیلات کشاورزی کمک زیادی به این بخش خواهد شد.

سرپرست شعب بانک کشاورزی استان نیز با اشاره به این که بیش از 95 درصد منابع این بانک در بخش کشاورزی هزینه می شود افزود: براساس مصوبه شورای پول و اعتبارات کشور ، نرخ تسهیلات بانک کشاورزی در بخش سرمایه گذاری کشاورزی 15 درصد و در بخش سرمایه در گردش 18 درصد تصویب شده است.

محمودی افزود : بیشترین غرامت در بین استان ها در آذربایجان شرقی به میزان 141 میلیارد تومان پرداخت شده و ما بقی نیزبه مرور پرداخت می شود. وی همچنین با اشاره به این که بیشترین مطالبات این بانک در شهرستان ورزقان است افزود : در صورت تسویه نقدی بدهی کشاورزان 6 درصد جرائم دیرکرد بخشوده می شود.

قنبری رئیس خانه کشاورزی استان نیز با اشاره به این که بیماری تب برفکی و بلایای طبیعی خسارات میلیاردی به این بخش زده است ، تجهیز اداره کل هواشناسی به سیستم ها و طرح های پیشرفته اطلاع رسانی را بسیار ضروری خواند.

مطلبی فر مدیرکل هواشناسی استان هم تقویت زیر ساخت های کشاورزی را در کاهش خسارت لازم دانست و گفت : با پیشگیری های بموقع از جمله اطلاع رسانی خوب در این عرصه یهتر می توان نتیجه گرفت.

وی در این خصوص از صدا وسیما خواست با اطلاع رسانی کافی و بموقع ، بهتر و بیشتر اداره کل هواشناسی و کشاورزان را یاری کند.

در این نشست ساعی مدیرکل ستاد بحران استان و نریمانی مدیر بیمه محصولات کشاورزی استان هم در صحبت های جداگانه با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزاتی همچون دستگاه ضد تگرگ در زمین ها و باغ های کشاورزی و با اشاره به این که جمعا 600 میلیارد تومان تا به امروز در بخش های مختلف خسارت وارد شده افزودند: فردا در مورد تامین این خسارات تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

حاجی پور رئیس شورای اسلامی استان نیز توجه به ویژه به پرداخت غرامت ، وام های تقویتی و طرح های جدید را لازمه بخش کشاورزی دانست و گفت : در این خصوص با تقسیم وظایف ، باید بیشتر و بهتر عمل کنیم.

در این نشست دبیران صنفی کشاورزان شهرستان ها هم در سخنانی ضمن بیان مشکلات بخش کشاورزی حوزه خود خواستار توجه بیشتر دستگاه های مسئول به حل و رفع این مشکلات شدند.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.