معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تبریز از کمبود 12 ایستگاه آتش نشانی در این شهر خبر داد .

جلیل ستاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛؛ با بیان اینکه تبریز، چهارمین شهر مجهز آتش‌نشانی از نظر تجهیزات در کشور است افزود : بر اساس استانداردها برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی نیاز است این در حالیست که تبریز با داشتن بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت، به ا12 ایستگاه دیگر نیاز دارد تاتعداد ایستگاههای این شهر به 36 ایستگاه برسد.

وی تجهیزات و ماشین آلات آتش‌نشانی تبریز را مناسب دانست و گفت : درحال حاضر در شهر تبریز 20 ایستگاه آتش‌نشانی فعال وجود که کمبود ایستگاهها عمکلرد عملیات های این سازمان درزمان بروز حوادث را ضعیف نشان می دهد.

ستاری به برنامه های آتی شهرداری جهت احداث ایستگاه های جدید و توسعه زیرساختهاطبق استاندارد اشاره کرد و افزود: تا پنچ سال آینده هر سال با ایجاد دو ایستگاه خواهیم توانست به استاندارد مطلوب دست یابیم.

وی میانگین فاصله زمانی در رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه های نجات را که در داخل شهر رخ میدهند 3:20 و عملیات های حریق به دلیل اینکه در حوزه های شهر و جاده ها وگاهی فراتر از پلیس راه ها رخ میدهد 4:10 دانست این در حالیست که استاندارد فاصله زمانی رسیدن نیروهای آتش‌نشانی 3:30 است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تبریز گفت: روزانه بطور میانگین20- 10 تماس تلفنی با سازمان آتش‌نشانی انجام میشود.

ستاری خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل سازمان آتش‌نشانی نا اگاهی مردم در بروز حوادث است بطوریکه در زمان بروز حوادث افراد خود سعی در کنترل حادثه دارند و وقتی با آتش‌نشانی تماس می گیرند که کار از کار گذشته و حادثه از کنترل خارج شده است.

وی ضمن درخواست از تماس گیرندگان با مرکز آتش‌نشانی گفت: خطوط ارتباطی آتش‌نشانی را اشکال نکنید شاید در آن لحظه کسی به کمک نیروهای آتش‌نشانی نیاز داشته باشد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تبریز همچنین بیشترین کمک مردم در یاری رساندن به نیروهای آتش‌نشانی را در خیابان ها با شنیدن اژیر خودروهای آتش‌نشانی سریع خودرو خود را به سمت راست هدایت کرده و راه را برای نیروهای آتش‌نشانی باز کنند.

سعید محدث رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت:سازمان هم در خصوص اقدامات انجام شده در راستای توسعه و افزایش خدمات شهری از طریق سازمان آتش‌نشانی گفت :در سه سال اخیر حدود شش ایستگاه به مجموع ایستگاه های آتش‌نشانی تبریز اضافه شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.