سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

کشاورز محلاتی رکورد دار تولید گندم در استان مرکزی

کشاورز شهرستان محلات با استفاده از رقم اصلاحی بذر ، رکورد دار تولید گندم در هر هکتار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: یک کشاورز این شهرستان با استفاده از رقم جدید بذر اصلاح شده گندم ویژه مناطق معتدل (سیوند) در تولید گندم رکورد زد و توانست میانگین برداشت در هر هکتار را تا دو نیم برابر حد معمول افزایش دهد.
محمودی افزود: مهیار جوادی تولید کننده نمونه گندم محلات در سه سال متوالی از این بذر اصلاح شده در کشت استفاده کرده و توانست رکورد تولید گندم در استان مرکزی در واحد سطح به ثبت برساند.
وی افزود: متوسط عملکرد گندم در هرهکتار در این شهرستان چهار تن است اما، این کشاورز نمونه در هر هکتار 10 تا 12 تن محصول برداشت می کند.
مدیر جهاد کشاورزی محلات بیان کرد: مهیار جوادی کشاورز نمونه محلاتی در راستای اقتصاد مقاومتی توانسته با استفاده از این رقم جدید، مدیریت مزرعه، استفاده به موقع از سموم و به کار بردن ضوابط و اصول فنی کاشت، داشت و برداشت، آبیاری نوین قطره ای و برداشت به موقع مکانیزه، رکورد تولید گندم در استان مرکزی را از آن خود کند.
محمودی ادامه داد: متوسط عملکرد این رقم جدید گندم در هر هکتار هشت و نیم تن در هر هکتار برآورد شده در حالی که این کشاورز موفق از شاخص عملکرد این رقم نیز بیشتر برداشت می کند.
وی، تیپ رشد بهاره، وزن هزار دانه 40 گرم، ارتفاع بوته 93 سانیتمتر، مقاوم به ورس (خوابیدگی بوته) و میانگین تولید بالا را از ویژگی های رقم جددی سیوند بیان کرد.
محمودی گفت: یکی از برنامه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در تولید محصولات کشاورزی با توجه به کم آبی ترویج استفاده از بذر مرغوب و جدید با عملکرد بالا است.
وی، سطح زیر کشت گندم در این شهرستان را 800 هکتار بیان کرد و گفت: برداشت گندم تا آخر تیر ماه در این شهرستان ادامه دارد.
محمودی افزود: برآورد می شود سه هزار تن گندم از این سطح زیر کشت در محلات برداشت شود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، گندم ، برداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.