سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان کربی: آمریکا و روسیه درمورد مسائل اساسی اتفاق نظر ندارند

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اذعان کرد روابط این کشور و روسیه دچار پیچیدگی شده است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس؛ "جان کربی،" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت روابط میان روسیه و آمریکا دچار پیچیدگی شده است و دو طرف درباره مسائل مختلف نظر مشترک ندارند.

وی در این باره گفت: روابط ما با روسیه پیچیده شده و ما قطعا درباره همه مسائل نظر مشترک نداریم. موضوعاتی هست که ما در گذشته داشتیم و به نظرم به  دنبال همکاری درباره آن هستیم از جمله مساله سوریه و فرایند سیاسی در آن. اما قطعا موضوعاتی هم هست که در آن تنش  داریم مانند اوکراین و اجرای توافق مینسک.

کربی گفت: ما همچنان با مقامات روسیه درباره بهترین راه پیشبرد مسائل در سوریه نظیر گسترش تداوم توقف مخاصمه به سراسر کشور و پایدارنمودن آن گفتگو می‌کنیم. البته الان هیچ تصمیم خاصی در این باره نیست که بخواهم اعلام کنم یا درباره آن صحبت کنم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: یک مسیر همکاری میان وزارت دفاع آمریکا و ارتش روسیه در ایمنی پرواز و آگاهی از وضعیت عمومی در سوریه است. پیش‌تر چند بار گفته‌ام تا جایی که روسیه مایل به جنگ با داعش در سوریه باشد، گفتگوی ما با آنها تداوم خواهد یافت.

وی گفت: ما در تماس مداوم با همتایان روس خود درباره تهدید داعش و النصره در سوریه و نحوه بهبود هماهنگی تلاش‌های آنها با تلاش‌های ائتلاف در برابر این دو گروه تروریستی و نیز تداوم و گسترش مساله توقف مخاصمات هستیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.