سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از 3100 پزشک متهم به آزار جنسی بیماران در امریکا

جدیدترین گزارشها از میزان بالای آزار جنسی بیماران به وسیله پزشکان آمریکایی حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج تحقیق یک سالۀ روزنامۀ آتلانتا ژورنال- کانستیتیوشن که روز چهارشنبه (17 تیر) منتشر شد نشان می‌‎دهد از سال 1999 میلادی تا کنون، در مجموع بیش از سه هزار و صد پزشکِ متهم به آزار جنسی در امریکا، مجازات شده‌اند.

بر اساس یک نظرسنجی جدید دست‌کم دو هزار و 400 پزشک در امریکا از بیماران خود سوء استفاده جنسی کرده اند. 

بر اساس این گزارش، در میان قربانیان آزار جنسی به وسیله پزشکان در امریکا می‌توان به کودکان، بازماندگان سوءاستفادۀ جنسی و زنانی اشاره کرد که تحت بیهوشی به سر می‌بردند.

بیماران ناتوان جسمی و ذهنی نیز از دیگر قربانیان این عمل شنیع پزشکان بوده‌اند.

این روزنامه در ادامه متذکر شد آمار منتشرشده فقط بخش کوچکی از موارد آزارجنسی در پنجاه ایالت امریکا است.

به گفتۀ این روزنامه، به این علت که مقام‌های ایالتی و بیمارستان‌ها موارد سوءاستفادۀ جنسی را اغلب مخفی نگه می‌دارند، دست یافتن به آمار واقعی پیرامون این موضوع غیرممکن است.

این گزارش افزود، موضوع بزرگ دیگر این است که انجمن پزشکی امریکا که نماینده پزشکان در این کشور است، در مقابل چنین مواردی سکوت کرده است تا این مسئله سبب جلب توجه عموم نشود.

یکی از قربانیان آزارجنسی به این روزنامه گفت: «اگر تنها یک مورد بود، با یک موضوع سروکار داشتیم، اما دانستن این مسئله که چقدر این موضوع رایج است، وحشتناک و خشمگین‌کننده است.»

آنچه بیش از همه در این گزارش شوکه‌کننده است این است که بیشتر مقام‌های ایالتی واکنش شدیدی نسبت به این جرم نشان نمی‌دهند و بسیاری از پزشکان فرصت دیگری برای ادامه طبابت به وسیله هیئت پزشکی دریافت می‌کنند.

به عنوان نمونه، در ایالت جرجیا، حدود دوسوم از پزشکانی که به جرم آزار جنسی مجازات شده بودند، بار دیگر اجازۀ طبابت به آنها داده شد. در ایالت کانزاس نیز آمار همین گونه بود.

در ایالت‌ آلاباما از هر چهار پزشک، سه نفر و در مینه‌سوتا از هر پنج پزشک، چهار نفر پس از متهم شدن به آزار جنسی به طبابت خود ادامه دادند.

لَری دیکسون، مدیراجرایی هیئت پزشکی آلاباما گفت میزان منابعی که برای تحصیل یک پزشک صرف شده است فرصت دوبارۀ وی برای طبابت را توجیه می‌کند.

وان کرگ، مدیر اجرایی سابق هیئت صدور پروانه پزشکی می‌سی‌سی‌پی نیز ضمن توجیهِ دادن فرصت دوباره به پزشکان گفت: «برای تحصیل یک پزشک هزینۀ زیادی صرف می‌شود.»


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.