سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار لحظه به لحظه آب و هوا؛

وضعیت آب و هوای استان های کشور/پیش بینی رگبار و رعد و برق در ارتفاعات

طی سه روز آینده رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر،جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان رخ خواهد داد.

امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز در غالب نقاط کشور جو آرام و پایداری را خواهیم داشت و نسبت به روز قبل افزایش 1 تا 2 درجه ای هوا را در کشور شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بارشهای پراکنده و موقتی را در ساعات بعد از ظهر امروز به دلیل عبور امواج نا پایدار جوی در استانهای شمال غرب و به صورت خیلی خفیف در سواحل دریای خزر را شاهد خواهیم بود. همچنین در استانهای آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل بیشتر در قسمتهای شمالی این دو استان و همینطور استانهای گیلان، مازنداران، گلستان باراندگی رخ خواهد داد.

سرکرده اظهارداشت: در قسمتهای جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک با غلظت کم را خواهیم داشت و در جنوب شرق کشور همچنان وزش بادهای 120 روزه را داریم که ایجاد گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

وی عنوان کرد: در ساعات بعد از ظهر در قسمتهای جنوب شرق کشور و بیشترجنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ناپایداری خفیف به صورت بارشهای پراکنده و موقتی رخ خواهد داد.

***افزایش نسبی دما در کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق  همراه با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان رخ خواهد داد. مناطق مرزی شمال غرب کشور نیز علاوه بر بارش در بعضی ساعات پدیده گرد و غبار را خواهند داشت.

همچنین امروز در ساعات بعد از ظهر در استان های اصفهان قم، مرکزی و جنوب استانهای سمنان و تهران به علت وزش باد شدید موقتی پدیده گرد و خاک پیش بینی می شود.

گرد و غبار در غرب و جنوب غرب کشور و همچنین استقرار توده گرد و خاک را روی کشور عراق نشان می دهد، بنابراین امروز و فردا شاهد تداوم این پدیده در استان های ایلام، کرمانشاه، خوزستان وبا غلظت کمتر در فارس، بوشهر، لرستان و مرکزی خواهیم بود که انتظار می رود بتدریج از غلظت آن در مناطق مذکور نیز کاسته خواهد شود.

 لازم به ذکر است طی روزهای پنج شنبه و جمعه خلیج فارس، شرق دریای عمان وهمچین طی این مدت دریای خزر مواج پیش بینی شده است. 

اطلاعیه شماره 39 سازمان هواشناسی پنجشنبه مورخ 95/04/17

پیرو اطلاعیه شماره 38 چهارشنبه مورخ 95/04/16 به اطلاع می رساند:

بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی روز پنجشنبه برای سواحل دریای‌خزر، خراسان‌شمالی، ارتفاعات البرز، ارتفاعات کرمان و بخش‌هایی از جنوب شرق و شمال‌غرب کشور و روز جمعه برای شمال آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، ارتفاعات البرز شرقی و بخش هایی از جنوب شرق در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

دراین شرایط احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی در مناطق کوهستانی و دره‌های پر شیب وجود داشته، بنابراین برای جلوگیری از خسارت احتیاط لازم بعمل آورده شود. 

همچنین روز شنبه با ورود سامانه جدید از شمال‌غرب کشور و شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، برای سواحل دریای خزر به ویژه بخش‌های غربی آن، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز رگبار باران همراه با رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر در این روز مواج می‌باشد.

























































































انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۷ تير ۱۳۹۵
نظری نیست میشه هواراتغییر داد