براساس آخرین داده های هواشناسی ،طی دو روز آینده در سواحل جنوبی و غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز و برخی مناطق جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین داده ھا و نقشه ھای پیش یابی ھواشناسی، روزھای چھارشنبه و پنجشنبه برای شمال غرب، سواحل جنوبی و غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و برخی مناطق جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

ھمچنین طی روز چھارشنبه به سبب وزش باد و تشکیل توده ھای گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال شرق سوی آن، برای مناطق غرب و جنوب غرب کشور بویژه استان ھای ایلام و خوزستان پدیده گردوغبار موجب کاھش کیفیت ھوا و دید افقی انتظار می رود. 

***وزش بادهای 120 روزه در جنوب شرق

امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از امروز تا آخر هفته بارشهای پراکنده را بر روی شمال غرب کشور مانند استانهای: آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان را شاهد خواهیم بود. همچنین بارش های پراکندهی در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز و جاده های کوهستانی البرز، هراز و فیروزکوه را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در جنوب شرق همچنان وزش بادهای 120 روزه  ادامه دارد، که از جمله پیامد های آن گرد و خاک است که در این منطقه باعث کاهش کیفیت هوا می شود.

لازم به ذکر است طی سه روز آینده شرق دریای عمان و روز پنجشنبه مناطق شرقی خلیج فارس مواج پیش بینی می شوند.

***دمای امروز تهران به 37 درجه خواهد رسید

سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: در استانهای جنوب غربی کشور همچنان پدیده گرد و خاک را خواهیم داشت البته در استانهای فارس، چهار و محال بختیاری ، لرستان، گهکیلویه و بویراحمد با شدت کمتری شاهد این پدیده هستیم.

وی اظهار داشت: درچند روز آینده با توجه به بارش های پراکنده از میزان  غلظت گرد و خاک کاسته خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: روند تدریجی  افزایش دما را در کل کشور خواهیم داشت و دمای امروز تهران به 37 درجه خواهد رسید.



وضعیت آب و هوای استان های کشور+ جدول



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار