سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع نیوزیلند:

نظامیان نیوزیلندی تا 2018 در افغانستان می‌مانند

وزیر دفاع نیوزیلند گفت: کشورش متعهد به همکاری‌های دراز مدت در بخش‌های مختلف به ویژه آموزش افسران ارتش ملی افغانستان می‌باشد.

به‌گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ گری براونلی وزیر دفاع نیوزیلند اعلام کرد: دولت نیوزیلند و نیروهای نظامی این کشور تصمیم گرفته‌اند که ماموریت نظامی‌شان را تا ماه جون ۲۰۱۸ میلادی در افغانستان تمدید کنند.

گفته می‌شود از سال ۲۰۱۳ میلادی، تعداد ۸ نظامی نیوزیلند در آکادمی نظامی ارتش ملی کشور حضور دارند و قرار است تعداد آنها به ۱۰ تن افزایش پیدا کند.

در همین حال موری مک کلی، وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز اعلام کرد: کشورش مبلغ ۵.۲ میلیون دلار برای حمایت از پلیس و ترمیم نقاطی از زندان پلچرخی کابل کمک می‌کند.

به گفته وی کشور نیوزیلند ماموریت آموزش، کمک و مشاوره به نیروهای نظامی افغانستان را به عهده داشته و در مبارزه با تروریسیم و ماموریت قاطع خود را تا سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه می‌دهد.

حدود هفتادتن از نخبگان نیروهای ویژه نیوزیلند در کابل مستقر هستند و حداقل ۱۴۰ نظامی دیگر این کشور در چهارچوب گروه بازسازی ولایتی در بامیان مستقر بودند که اکنون حضور این نیروها کاهیش یافته است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.