سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

"الی ویزل" کیست؟/اظهارات فاشیستی "آقای هولوکاست" علیه فلسطین + تصاویر

"الي ويزل"، فردی که خود را بازمانده هولوکاست معرفی می کرد و از قضا برنده جايزه صلح نوبل هم شده بود!

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   "هولوکاست" موضوعی است که مقامات و نویسندگان صهیونیست از آن به نفع خود سوء استفاده می کنند، "الی ویزل" نیز یکی از آن هاست. وی با تولید آثاری از موضوع کوره های آدم سوزی و ارتباط آن با  "فاشیسم"، تلاش کرده تا اتفاقات اردوگاه آدم سوزی را با تلقین واقعیت به جهانیان عرضه کند. 





**"الی ویزل" کیست؟

"ویزل" در سپتامبر ۱۹۲۸ میلادی در شهرک صیغه (سیگه) از منطقه ترانسیلوانی رومانی در سرحدات مجارستان در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد. پدر و مادرش مغازه کوچکی داشتند و خانواده آنها علاوه بر او شامل سه دختر دیگر نیز می‌شد.

"ویزل" دنبال علاقه شدید به فلسفه و علوم انسانی در سال ‍۱۹۴۸ در دانشگاه سوربون نام‌نویسی کرد و به شغل روزنامه‌نگاری پرداخت. سپس در سال ۱۹۶۳ به آمریکا مهاجرت کرد و در دانشگاه بوستون به تدریس علوم انسانی مشغول شد. در بین سالهای ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۶ رهبری انجمن هولوکاست، ریاست جمهوری آمریکا در "واشنگتن" را به عهده گرفت.

ویزل بخاطر آثارش در بارهٔ هولوکاست در سال ۱۹۸۵ جایزه مدال طلای کنگره آمریکا و در سال ۱۹۸۶ جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. اين به اصطلاح نويسنده سابقه عضويت در گروه تروريستي «ايرگون» (گروهي که تنها با مرگ فلسطينيان راضي مي شدند) را در سرزمين هاي اشغالي داشت.

وي همچنين رياست سازمان ديده بان رژيم صهيونيستي را برعهده داشت و در جريان جنگ 22 روزه غزه تلاش هاي بسياري براي جلب توجه افکار عمومي به سمت اسرائيل و حمايت از اين رژيم انجام داد. وي در جمله اي جنگ ميان اسرائيل و فلسطين را «نبرد ميان تمدن و بربريت» خوانده بود.

شبکه خبری بی بی سی در این زمینه مدعی شد: "الی ویزل" که در سال ۱۹۲۸ در رومانی و در خانواده ای یهودی به دنیا آمده بود در سال ۱۹۴۴ به اردوگاه آشویتز تبعید شد؛ جایی که مادر، پدر و خواهر کوچکش را از دست داد. وی همچنین سفیر صلح سازمان ملل متحد در مسایل حقوق‌بشری بود. کتاب خاطرات او از دوران زندگی‌اش در اردوگاه آشویتز آلمان نازی، باعث شهرت جهانی‌اش شد.




رسانه های فربی گزارش دادندکه در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۰۹ میلادی و در روز افتتاح کنفرانس دوربان ۲، الی ویزل به همراه تعدادی از دانشجویان و فعالان حقوق بشر یهودی، به اعتراض به رئیس جمهور سابق کشورمان پرداختند.


**دروغ پرداز مشهور اسرائیلی ؛ دشمن فلسطین و ایران

«الی ويزل»، فردی که خود را بازمانده هولوکاست معرفی می کرد و از قضا برنده جايزه صلح نوبل هم شده بود؛ در سن 87 سالگی درگذشت. 






رسانه های محور مقاومت درباره شخصیت "الی ویزل" نوشتند که «ويزل» نه تنها دشمن فلسطين بلکه دشمن تمام اسلام، مسلمانان و ملت های مظلوم منطقه بود، آنگاه که با دفاع از حمله ددمنشانه غرب به عراق اين حمله را که صدها هزار کشته و مجروح بر جای گذاشت «وظيفه اخلاقی» خواند.

"ویزل" درباره برنامه هسته ای ایران نیز نظرات تند و خشنی داشت. در این راستا همراه با "سناتور تد کروز" نامزد حمهوریخواهان از "ایالت تگزاس" که اخیرا در برابر "ترامپ" رقیب دیگر هم حزبی خود در رقابت انتخاباتی شکست خورد؛ نیز علیه برنامه هسته ای ایران همکاری داشت.

وی در نشستی در مجلس سنا ضمن تکرار ادعای "کروز" در این باره که ایران یک تهدید واقعی است گفته بود که به عنوان یکی از بازماندگان هولوکاست می خواهم از دوستان مان بخواهم که در مقابل ایران بایستند. گفتنی است در آن جلسه شلدون ادلسون سرمایه دار یهودی مخالف برنامه هسته ای ایران و از مشوقان حمله نظامی علیه تاسیسات ایران نیز حضور داشت.
 
در مجموع "الی ویزل" یکی از دروغ پردازان بزرگ "افسانه هولوکاست" بوده که جایزه نوبل هم در این زمینه گرفته و ضمنا با توجه به اظهاراتی که داشته از دشمنان ایران و مقاومت اسلامی در منطقه نیز به حساب می آمد.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/  



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.