مسئول اداره پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان بسیج از رونمایی از کتاب "بازی‌نامه و فیلم‌نامه 2024" برمبنای سند چشم‌انداز خبر داد و گفت: در هفته بسیج شاهد رونمایی رسمی چند اثر فاخر از جمله بازی رایانه‌ای "عصر اقتدار" خواهیم بود.

"مهدی جعفری" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت وجود مرکز هنرهای دیجیتال بسیج اظهار داشت: از دو سال پیش تاسیس مرکز هنرهای دیجیتال بسیج با پیگیری‌های "سردار نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین دنبال شد، تا بسیجی‌های توانمند سراسر کشور را شناسایی، آموزش و حمایت کند.

وی با بیان اینکه اساسنامه این مرکز، تابستان امسال تصویب و در هفته بسیج رسما آغاز به کار خواهد کرد، افزود: شناسایی حوزه، آموزش و ارتقاء سطح توان داخلی بسیج در عرصه هنرهای دیجیتال، حمایت از آثار بسیجیان سراسر کشور و شرکت‌هایی که در این حوزه آثاری چون انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای می‌سازند، از مهمترین بخش‌های این مرکز هستند.
 
جعفری با اشاره به تغییر نام این مرکز از پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای به مرکز هنرهای دیجیتال تصریح کرد: با آغاز اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در سراسر کشور، توزیع آثار مرتبط با راهیان نور به عنوان یک ابزار حمایتی از تولیدکنندگان داخلی آغاز به کار خواهد کرد؛ همچنین قرار است این مرکز به طور جامع به حوزه انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای به طور حرفه‌ای بپردازد.
 
مسئول اداره پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای بسیج با اشاره به تاثیرگذاری این مرکز اضافه کرد: در گذشته مرکزی برای ساماندهی این حوزه در بسیج وجود نداشت و از طرفی جوانان کشور ظرفیت بسیار بالایی دارند که کمتر شناخته و به آنها بها داده شده است، بنابراین با شناسایی افراد توانمند، موفق به شناخت ظرفیت‌های استثنایی شدیم که برای برخی غیر قابل باور بود.

جعفری با بیان این مطلب که با تجهیز و هدایت بسیجی‌ها حوزه بسیج را در مرکز هنرهای دیجیتال قوی خواهیم دید، ادامه داد: آخرین فعالیت این مرکز، بازی رایانه‌ای "2024"بر مبنای سند چشم‌انداز (ایران1404) تدوین و در دست تولید است؛ هدف این است که تصویرسازی ذهنی از این سند برای جامعه مخاطب (جوانان و نوجوانان)، توان دفاعی، قدرت بالای علمی، اقتصادی و فرهنگی ایران، همچنین افقی که در این سند چشم انداز پیش‌بینی شده به نمایش گذاشته شود.
 
جعفری بیان داشت: حمایت از بازی‌هایی در ژانر دفاع مقدس ازجمله "مسیرعشق"و "پرواز دوران" که توسط شرکت خصوصی ساخته شده است، آغاز شده و آثار آن در اردوی راهیان‌نور ملموس‌تر خواهد بود.
 
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در جامعه مخاطب گفت: برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه، همچنین آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای در خانواده‌ها انیمیشن و آیتم‌هایی در اختیار رسانه ملی قرار خواهد گرفت.

مسئول اداره پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخی کشور، با موضوع "واقعه آندلس" در اختیار مرکز هنرهای دیجیتال بسیج قرار گرفته است، اظهار داشت: تیم موردنظر مراحل پیش‌تولید و فیلمنامه‌نویسی این اثر را آغاز کرده و در سال 93 مراحل تولید این اثر فاخر بین‌المللی توسط بسیج آغاز می‌شود.
 
جعفری با بیان اینکه سریال‌های داستانی در قالب انیمیشن‌های دو بُعدی، فانتزی و رئال با موضوعات محوری بسیج اعم از زندگینامه شهدای شاخص بسیج در مرحله پیش‌تولید هستند، اضافه کرد: تولید بازی رایانه‌ای "معمای گویان" که به وقایع پوریم و هولوکاست ایرانی، همچنین به زندگینامه روحانی شهید"محمدحسن ابراهیمی" اشاره دارد، در هفته بسیج آغاز می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه چند انیمیشن فاخر توسط بسیجیان تولید شده و در هفته بسیج رونمایی خواهد شد، بیان‌ داشت: در هفته بسیج شاهد رونمایی رسمی چند اثر فاخر از جمله بازی رایانه‌ای "عصر اقتدار"، کتاب "بازی‌نامه و فیلم‌نامه 2024" خواهیم بود.
 
مسئول اداره پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه مردم باید مرکز هنرهای دیجیتال را از خود بدانند، خاطرنشان کرد: هدف مرکز هنرهای دیجیتال حضور موثر در عرصه هنرهای دیجیتالی بوده و صرفا برای حضور نیامده است، بنابراین باید با استفاده از ظرفیت‌های افراد در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با کمک همه هنرمندان اقدامی موثر در کشور رقم بزنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار