سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

ضرورت استفاده از فضای مجازی در جهت ترویج حجاب و عفاف

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از برگزاری برنامه های مختلف و متنوع در هفته حجاب و عفاف در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سومین جلسه تخصصی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی که با حضور دکتر عطاپور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد و سایر اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد، از اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی، دینی و اجتماعی همزمان با هفته حجاب و عفاف در سطح استان خبر داد و گفت: در روزهای 19 الی 25 تیر ماه که به نام هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده، بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور، برنامه های مختلفی از سوی استانداری، فرمانداری ها و سایر دستگاههای استانی اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و مشارکت دستگاههای استانی در جهت برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های هفته حجاب و عفاف افزود: البته اجرای چنین برنامه هایی نباید مختص یک هفته باشد، بلکه انتظار می رود دستگاههای استانی، هفته حجاب و عفاف را بعنوان نقطه شروعی برای استمرار برنامه های ترویج حجاب و عفاف در سطح جامعه در نظر بگیرند.

رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی استان همچنین از برگزاری اجتماع مردمی مدافعان حریم خانواده در شهرهای استان خبر داد و گفت: این اجتماع در روز 21 تیر ماه و با مشارکت بسیج و فرمانداری ها در سراسر استان برگزار خواهد شد و هدف از آن این است که اعلام کنیم جامعه ما که یک جامعه ارزشی است مدافع و طرفدار عفت، حجاب و تحکیم بنیان خانواده ها است و هنجارشکنی ها را در این مسائل نمی پذیرد.

معاون استاندار از بازاریان و واحدهای صنفی نیز درخواست کرد برای اجرای هرچه بهتر برنامه های هفته حجاب و عفاف در سطح استان مشارکت و مساعدت لازم را داشته باشند.

ضرورت استفاده از فضای مجازی در جهت ترویج حجاب و عفاف از دیگر مواردی بود که رادفر آن را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تولید محتواهای جذاب و به روز در رابطه با فرهنگ حجاب و عفاف در فضای مجازی با توجه به فراگیر بودن آن نیز می تواند کمک شایانی به ترویج این فرهنگ در جامعه نماید.

رادفر همچنین بر لزوم تبیین علمی نگاه نوع بشر به حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: گاهی چنین تصور می شود که بحث حجاب و پوشش صرفا مختص دین اسلام است در حالیکه باید این موضوع تببین شود که پوشش داشتن و عفیف بودن، در تاریخ و در نوع بشر با توجه به فطری بودن آن، همواره وجود داشته است و این مساله ای است که امروز جوانان ما باید بر آن واقف باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه به تشریح بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته حجاب و عفاف پرداخت و گفت: هدف ما این است که با بهره گیری از توان دستگاههای استانی، برنامه های خوب و باشکوهی را در هفته حجاب و عفاف در سطح استان برگزار کنیم.

عطاپور، فضاسازی محیطی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی، ارائه کتاب و بروشور، ارسال پیامک، برگزاری کارگاههای آموزشی، تببین ضرورت عفاف و حجاب و واقعه مسجدگوهرشاد بعنوان نماد غیرت ایرانی، پیش بینی میز مشاوره و پاسخگویی به شبهات، تجلیل از فعالان حوزه حجاب و عفاف، فرهنگسازی عمومی برای ترویج عفاف و حجاب و ... را از جمله برنامه های هفته حجاب و عفاف در سطح استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی استان، اقدامات دستگاههای استانی در هفته حجاب و عفاف را در ارزیابی های خود لحاظ خواهد کرد فلذا انتظار داریم دستگاهها در اجرای برنامه های مربوط به این هفته، مشارکت کافی را داشته باشند.

اعضای ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی در حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف نیز در این جلسه، برنامه های دستگاه متبوع خود برای هفته حجاب و عفاف را ارائه نمودند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.