سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

فرود نخستین گروه از فلامینگوها در یکی از تالاب های میاندوآب

نخستین گروه از فلامینگوها در تالاب قره گل شهرستان میاندواب فرودآمدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب به هنگام گشت و کنترل منطقه 250 قطعه فلامینگو را در تالاب قره گل مشاهده و سرشماری کردند.

وی افزود : بارندگی های فصل بهار موجب احیای کامل تالاب قره گل شد ولی با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب در بخش کشاورزی ، آب این تالاب به شدت کاهش یافته و هم اینک حدود 60 درصد آن ، دارای آب است.

محمدیان ادامه داد : شرایط بسیار مستعد تغذیه ای و امنیت خوب حاکم بر فضای این تالاب موجب فرود این تعداد فلامینگو به این تالاب شده است.

وی ادامه داد : تالاب قره گل در مرز مشترک شهرستان های میاندوآب و بوکان واقع شده و مدیریت آن بر عهده اداره حفاظت محیط زیست بوکان است ولی به علت نزدیکی به شهرستان میاندوآب ، در برخی مواقع نیروهای یگان حفاظت این اداره هم آن را پایش می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب بیان کرد : محل زیست فلامینگو ، پارک ملی دریاچه ارومیه بود که بحران به وجود آمده در این دریاچه ، سبب مهاجرت این پرنده به تالاب های اقماری دریاچه ارومیه شده است.

تالاب قره گل با 300 هکتار وسعت در جوار روستایی به همین نام واقع شده و یکی از مهمترین مناطق تخم گذاری و زادآوری پرندگان آبزی و کنار آبزی است.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.