سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

هشدار سازمان استاندارد ایران در خصوص استفاده از ظروف پلاستیکی

سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص استفاده از ظروف پلاستیکی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: با توجه به اهمیت بسته بندی مواد غذایی مانند آب آشامیدنی ، آب معدنی ، فرآورده های لبنی (دوغ ) ، روغن ، آبلیمو و ... در ظروف مختلف از جمله ظروف پلاستیکی ، از ظروف پلاستیکی شفاف با نام پلی اتیلن ترفتالات یا همان پِت (PET) استفاده نمایند .

فهیمه نواز افزود: با توجه به اهمیت نحوه نگهداری مواد غذایی بسته بندی شده در این ظروف ، به نکاتی از قبیل شرایط نگهداری نوشته شده بر روی برچسب محصول در هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده ، جلوگیری از قرار دادن مواد غذایی بسته بندی شده بیرون از مغازه ، کنار پیاده روها و زیر نور آفتاب ،پرهیز از خرید آب آشامیدنی و آب معدنی بسته بندی شده یخ زده و ... توجه نمایند.

گفتنی است: به هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده در ظروف پلاستیکی شفاف ، به تاریخ تولید و انقضای محصول ، نحوه نگهداری ذکر شده بر روی برچسب محصول ، اطمینان از عدم نشت و باز نبودن درب محصول ، اطمینان از سالم بودن مشخصات ظاهری محصول و وجود علامت استاندارد ایران که برای اعتبار سنجی آن می توان کد 10 رقمی ذیل آن را به سامانه 10001517 پیامک کرد ، توجه شود.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.