شهروندان خراسان شمالی مراقب دام سايت های جعلی موسوم به فيشينگ باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رئيس پليس فتا استان گفت : برخي افراد سودجو و كلاهبردار با راه اندازي سايت‌، وبلاگ، کانال ها و گروه هاي جعلي و با استفاده از عناوين فريبنده و اعلام وابستگي به موسسات خيريه، کميته امداد يا سازمان‌هاي مورد وثوق مردم، با جلب اعتماد كاربران به منظور جمع‌آوري فطريه و وجوهات شرعي اقدام به كلاهبرداري مي كنند.

علي اعتمادي افزود: با نزديک شدن به عيد سعيد فطر در فضاي مجازي بويژه شبکه هاي اجتماعي شاهد انتشار مطالبي تحت عناوين جمع‌آوري‌ کمک به نيازمندان، آزادي زندانيان نيازمند، پرداخت فطريه و کفاره هستيم.

وي گفت : شهرونداني که قصد دارند فطريه، کفاره روزه يا ديگر وجوهات شرعي خود را از طريق فضاي مجازي يا تلفن‌بانک پرداخت کنند، مي‌توانند فطريه يا کفاره روزه خود را از طريق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌هاي جمعي اقدام به اعلام شماره حساب‌هاي رسمي خود مي‌کنند، پرداخت و از واريز فطريه يا کفاره روزه خود به حساب‌هاي نامعتبر و شخصي افراد خودداري کنند.

اعتمادی خاطرنشان کرد: شهرونداني که قصد پرداخت فطريه يا کفاره روزه خود از طريق تلفن‌بانک، اينترنت بانک و سايت‌هاي معتبر کميته امداد امام خميني(ره) را دارند نيز دقت داشته باشند تا در دام سايت هاي جعلي موسوم به فيشينگ گرفتار نشوند.

شهروندان مي‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش "تماس با ما" يا با شماره تلفن هاي 2-2182770 تماس حاصل نمايند و يا از طريق ايميل پليس فتا به آدرس kh.shomali_fata@police.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.