سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسکتبال ایران و تقابل با غول های جهان؛

آسمان خراش های ایرانی و شکست های موجه

اولین شکست ایران در رقابت های انتخابی به دلیل نام و سابقه حریف قدرتمند اروپای موجه ترین شکست اخیر در بسکتبال است.

 به گزارش خبرنگارتوپ و تور ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدار از رقابتهای انتخابی المپیک ریو 2016 مقابل تیم ملی بسکتبال یونان شکست خورد و این در حالی است که این دیدار و کسب این نتیجه قابل پیش بینی بود.


تیم یونان با توجه به سابقه دیرینه در بسکتبال و البته قدرت فیزیکی بالا از جمله تیم های طرح در جهان بسکتبال است  بازیکنان قابل توجهی را حتی در لیگ های معتبر جهان دارد و اختلاف ایران و یونان روی کاغذ خیلی بیشتر از اختلاف امتیاز دیرو در زمین مسابقه بود.

تیم ملی یونان در کارنامه ی خود  افتخارات متعددی را در مسابقات جام جهانی اروپایی و المپیک کسب کرده است  که مهمترین عناوین آن 2 مدال طلا ، 2 برنز و 1 نقره می باشد.

اما افتخارات ایران در بسکتبال بیشتر معطوف به نتایج خوب در آسیا بوده است.
 
ملی پوشان توانستند در مسابقات آسیایی 3  طلا و 1 برنز کسب کنند و همچنین 2 بار به المپیک صعود کردند یک بار در سال 1948 و بار دیگر در سال 2012. 


لازم به ذکر است در سال 2012 تیم بسکتبال ایران در بین 12 تیم شرکت کننده مقام 11 ام را به دست آورد.

آتشی: تقابل با یونان غیر معقول است

عنایت آتشی کارشناس بسکتبال اظهار داشت: تقابل تیم ملی بسکتبال ایران با تیم یونان غیر معقول بوده است زیرا آنها از شرایط خوبی برخوردارند.

آتشی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در بازی با تیم یونان افت و خیز بسیاری داشتند، ملی پوشان بازی را  مقابل تیم قدرتمند یونان خوب آغاز کردند و نخستین کوارتر را با انرژی زیاد شروع کردند.

وی افزود: در آغاز  نیمه ی دوم حامد حدادی  خطاهایش افزایش یافت و ملی پوشان توپ های زیادی را از دست دادند به همین دلیل افت زیادی داشتیم و تقابل با این حریف قدرتمند غیر معقول بوده است.


آتشی عنوان کرد: اگه در بازی شب گذشته در حمله به خوبی عمل می کردیم و توپ ها را از دست نمی دادیم نتیجه ی بازی بهتر می شد.

آتشی در مورد بازی امشب با مکزیک گفت: امشب در بازی با این تیم عملکرد بهتری نسبت به بازی شب گذشته خواهیم داشت و قدرت تیم مکزیک به علت نداشتن  آیون، بازیکن پست پنج  این تیم کار ما آسان تر خواهد بود.

شایان ذکر است امشب تیم ملی بسکتبال ایران ساعت 20:30 به مصاف مکزیک خواهد رفت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.