سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشن های دهه کرامت توسعه سبک زندگی رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: جشن های دهه کرامت باید با مبنا قرار دادن اصول اسلامی و کلام معصومان(ع) در تدوین سیاست های کلی اش زمینه را برای شورآفرینی و معرفت افزایی در جامعه فراهم کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاارن جوان از مشهد، استاندار خراسان رضوی گفت: جشن های دهه کرامت باید با مبنا قرار دادن اصول اسلامی و کلام معصومان(ع) در تدوین سیاست های کلی اش زمینه را برای شورآفرینی و معرفت افزایی در جامعه فراهم کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن های دهه کرامت استان، با بیان اینکه با تدوین راهبردها و سیاست های اجرایی برگزاری مراسم این مناسبت می توان نقشه راه و مسیر حرکت را برای سال های متمادی مشخص کرد، افزود: یکی از اصلی ترین اهداف این مناسبت بهره گیری از ظرفیت دین برای گسترش فرهنگ رضوی در جامعه است.

وی گفت: احیا روش، منش و سبک زندگی رضوی در سطح کشور، منطقه و جهان روح جشن های دهه کرامت است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جهان تشنه دریافت معارف دینی و معنویت است، تصریح کرد: باید با بهره گیری از نظام اعتقادی، معنوی و دانایی کشور زمینه را برای گسترش ارزش های دینی و حب اهل بیت(ع) فراهم کرد.

رشیدیان قرار گرفتن در آستانه مشهد 2017 را یک الزام مهم برای اتخاذ رویکرد بین المللی در اجرای برنامه های دهه کرامت دانست و خاطرنشان کرد: می توان با بهره گیری از زیرساخت های فرهنگی، مذهبی و تمدنی فضا را برای توسعه تعاملات با کشورهای اسلامی فراهم کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در همین راستا با استفاده از امکان وزارت امور خارجه، جامعه المصطفی، حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت و بخش بین الملل نهاد رهبری می توان زمینه افزایش روابط با سایر کشورها را برای توسعه وحدت اسلامی فراهم کرد.

وی افزود: آسیب شناسی برنامه های سالیان گذشته با در نظر گرفتن شاخص اثربخشی با هدف اجرایی کردن برنامه های نوآورانه با در نظر گرفتن تحولات کنونی و نیاز مخاطبان در دستورکار قرار گیرد.

لزوم بهره گیری از امکانات و ظرفیت های آستان قدس رضوی ، ظرفیت های فضای مجازی، تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد برای برگزاری پربار برنامه های این دهه، در نظر گرفتن اصول اقتصاد مقاومتی با رویکرد برون نگر و دانش محور در تدوین اقدامات دردست اجرا، دعوت از چهره های شاخص ملی و بین المللی برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه و بهره گیری از مساجد و امامزاده ها از دیگر تاکیدات استاندار در این جلسه بود.

گفتنی است؛ چهاردهمین دوره جشن های دهه کرامت از میلاد حضرت صدیقه معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) 14 تا 24 مرداد ماه مصادف با یکم تا یازدهم ذی القعده برگزار می شود.

شایان ذکر است؛ در این جلسه راهبردها، سیاست ها، برنامه ها و پیشنهادات برای برگزاری جشن های دهه کرامت ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.