سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

کاهش 20 درصدی آتش سوزی در مراتع استان همدان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی در استان 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رسولی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 28 فقره اتش سوزی در سطح عرصه های منابع طبیعی رخ داده است و81 هکتار اراضی را شامل می شود.

وی افزود: پارسال 33 فقره اتش سوزی در سطح اراضی ملی ومنابع طبیعی رخ داده است.

رسولی ادامه داد: این تعداد شامل 104 هکتار از اراضی ملی ومنابع طبیعی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه آتش سوزی های عمدی و غیر عمدی مراتع در ایران یکی از مهمترین عوامل نابودی این سرمایه های ملی است اظهار داشت: حریق در مراتع و پوشش های جنگلی سبب کاهش پوشش گیاهی، کاهش ازت خاک، کاهش مواد آلی، افزایش فرسایش، توسعه آفات و بیماری ها و می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان هم با اشاره به اینکه جنگل ها و مراتع نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا، جذب گازهای سمی، جلوگیری از فرسایش خاک و طوفان و ریزگردها دارند گفت: هر هکتار جنگلی که در سطح استان وجود دارد حدود 2.5 تن اکسیژن تولید می کند.

همتی افزود: حدود 95 درصد از آتش سوزی های استان همدان غیر عمدی بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از کشاورزان برای از بین بردن مرتع و تبدیل آن به زمین قابل شخم مراتع را آتش می زنند، یک سری از آتش سوزی ها به علت از بین بردن جانوران موذی و بخشی از آتش سوزی ها هم به علت اختلافات قومی و قبیله ای و بخش دیگر جهت از بین بردن حیوانات وحشی بوده است.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.