سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان

با فرهنگ سازی باید رغبت مردم را نسبت به خرید گوشت از قصابی های غیر مجاز کاهش داد

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان زابل با اشاره به کشتار دام های سنگین در کشتارگاه صنعتی درمنطقه سیستان، گفت: کشتاردام هایی که در سالجاری در این کشتارگاه، صورت گرفته در مقایسه با سال قبل روندی کاهشی را نشان می دهد و دلیل این امر نیز به خاطر تقاضای بازار می باشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛علی رافع شیخی افزود: گوشت دام کشتار شده پس از کشتار، صد در صد به صورت بسته بندی در آمده و به بازارهای استانهای بزرگ کشور از جمله تهران صادر می شود.

وی ادامه داد: در بحث ورود دام به منطقه سیستان، ابتدا به صورت کامل دام ها مورد بازدید کارشناسان قرار می گیرند و درصورت تأیید آن دسته از دام هایی که شرایط بهداشتی لازم برای کشتار را داشته باشند پس از انتقال به کشتارگاه، کشتار، و آن دسته از دام هایی که باید قرنطینه شوند نیز به واحد قرنطینه هدایت و به مدت 4 ماه قرنطینه می شوند.

وی با بیان اینکه کشتارصورت گرفته در کشتارگاه کاملا بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی انجام می گیرد، افزود: تمامی دام ها قبل از کشتار، توسط مأمورین دامپزشکی چک و بعد ذبح شده و توسط واحدهای بسته بندی، قسمتهای مختلف دام به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی و به بازارهای هدف عرضه می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به کشتارهای دامی که در کشتارگاه صورت می گیرد و از لحاظ کیفیت، دارای کیفیت بالایی می باشد ولی از آنجائیکه بسته بندیهای صورت گرفته وقیمت تمام شده ، تقریباً بالا در می آید رقبت چندانی ازطرف مردم برای تهیه این گوشت صورت نمی گیرد و براین اساس تأثیرچندانی بر روی قیمت گوشت در سطح منطقه ندارد ولی تمایل مردم برای تهیه گوشت مصرفی، بیشتر از قصابی های غیرمجازیست که به صورت غیرقانونی اقدام به کشتار دام می کنند.

رافع شیخی ادامه داد: هماهنگیهای لازم در خصوص برخورد با متخلفین صورت گرفته و یکی از برنامه های ما سر و سامان دادن به این بحث در منطقه می باشد. اما دامپزشکی به عنوان یکی از اعضای کارگروه سلامت محسوب می شود و باید همه دستگاههای متولی امر، دست به دست هم بدهند تا موضوع کشتارهای غیرمجاز دام در منطقه به خوبی حل و فصل شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.