سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

پرداخت 2 میلیارد و 25 میلیون ریال تسهیلات به باغداران ملایری

برای افزایش کیفیت و میانگین برداشت انگور در ملایر 2میلیارد و 25 میلیون ریال تسهیلات به باغداران ملایری پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛رئیس جهاد کشاورزی ملایرگفت: همچنین بمنظور ارتقاء کیفیت محصول انگور تولیدی در این شهرستان طی سال 94 حدود پانزده هکتار از باغات انگور در این شهرستان از فرم خزنده و سنتی به فرم ایستاده با استفاده از اعتبارات ملی با نرخ سود کم و بازپرداخت 5 ساله و به ازای هر هکتار 135 میلیون ریال تبدیل شد.


غلامحسین تقوی از مزیت های تبدیل باغات انگور خزنده به ایستاده را بالا بردن  کیفیت انگور تولیدی ، پیشگیری از سرمازدگی دیررس بهاره،  نورگیری کافی خوشه ها، کاهش آلودگی محصول به سفیدک سطحی و کاهش آبیاری ها عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به وقوع سرمازدگی دیررس بهاره در اکثر سالها در باغات شهرستان ملایر امسال هم  اعتبار مورد نیاز بانکی جهت ایستاده کردن حدود 5/6 هکتار دیگر از باغات انگور در این شهرستان تامین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تغییر باغات انگور شهرستان از حالت خزنده به ایستاده هر ساله از خشارت وارد شده به کشاورزان به خصوص بر اثر سرماز گی کاهش یابد.

هرساله نزدیک به  10 هزار و 389 هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت انگور می رود که از آنها  220 هزار تن انگور برداشت می شود.

از این میزان 74 درصد به کشمش آفتابی، تیزابی، دانه‌دار و بی‌دانه و کالیفرنیایی تبدیل شده ون 40 هزار تن آن  به خارج از کشور صادر می‌شوند.

انتهای پیام/ ا


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.