سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان ؛

تولید بیش از 320 تن شیر گاو از دامداری های سمنان

بیش از چهار هزار دامدار استان سمنان سالانه 140 هزار تن شیر تولید می کنند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : بیش از 200 تن شیر برای تولید مواد لبنی به خارج از استان صادر می شود که باید با برنامه ریزی های منسجم، خرید تضمینی آن را فراهم شود.
سید حسن میرعماد تصریح کرد:  امنیت غذایی یکی از اولویت های کاری این سازمان است و برای افزایش نکات بهداشتی ، دامداران از اداره کل دامپزشکی استان مجوز سلامت شیر دریافت نمایند.
وی افزود : 20 مرکز خرید شیر با قیمت کیلویی 12 هزار ریال شیر را از دامداران استان سمنان خریداری می کنند که باید مشارکت بخش خصوصی مراکز خرید در نقاط مختلف استان افزایش یابد.
میرعماد گفت:  دامداران شهرستان گرمسار سالانه با تولید 30 هزار تن شیر یکی از شهرستان های ممتاز در تولید شیر استان به شمار می رود که امیدواریم با برنامه ریزی های منسجم مراکز خرید در مناطقی که مازدا تولید دارند، افزایش یابد.
وی تصریح کرد: ساماندهی محل تولید شیر و حمل و نقل آن یکی از برنامه های اساسی جهاد کشاورزی در طرح احیا دامداری ها است که امید است با تحصیص اعتبار مناسب ، زمینه تولید شیر به فناوری روز فراهم شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : سرانه مصرف شیر در استان سمنان به ازای یک نفر کمتر از 90 کیلو در سال است در حالی که براساس برنامه بهداشت تغذیه میانگین مصرف به 160 کیلو در سال برسد.
انتهای پیام / ن
برچسب ها: شیر ، گاوداری ، سمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.