سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی:

قرار نیست روز قلم تأثیری روی ادبیات کشور بگذارد

اسم‌گذاری‌هایی چون اسم‌گذاری یک روز به نام روز قلم، بیشتر از آنکه تأثیری بر روی ادبیات کشور بگذارد، یک جور ادای احترام به قلم و اهالی آن است.

ابراهیم زاهدی مطلق، نویسنده و معاون داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه اسم‌گذاری‌هایی چون اسم‌گذاری یک روز به نام روز قلم، بیشتر از آنکه تأثیری بر روی ادبیات کشور بگذارد یک جور ادای احترام به قلم و اهالی آن است، گفت: قرار نیست که روز قلم تأثیری بر روی ادبیات کشور بگذارد.

وی افزود: به نظر من همه آدم‌ها اهل قلم هستند و در غیر این صورت بخشی از شأن انسانی خود را نادیده گرفته اند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: نامگذاری یک روز به نام قلم فقط به معنای جلب توجه اقشار مختلف جامعه به قلم و ادبیات است. البته به دلیل آنکه اصل نوشتن و نوشته ها در کشور ما تبدیل به مسأله قابل توجهی برای مردم نشده، به نظر می رسد که قلم در این مرز و بوم متولی ندارد. بنابراین هیچ تفاوتی در کیفیت یک ساله اخیر کتاب ها دیده نشده است.

یادآور می‌شود که به گواه آنچه در تقویم رسمی کشورمان آمده، روز 14 تیر ماه هر سال به عنوان روز قلم نامگذاری شده و در این روز آیین ها و جوایز مختلفی چون جایزه قلم زرین و آیین بزرگداشت قلم برگزار می شوند.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.