سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

ساخت ۲۹۰ قسمت فیلم درباره شهدای ایرباس ایران

سازمان های مردم نهاد با حمایت بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس 290 قسمت فیلم کوتاه ده دقیقه ای درباره شهدای ایرباس می سازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: این فیلم های کوتاه درباره تمام 290 مسافر شهید بی گناه هواپیمای مسافربری ایرباس کشورمان است که تا کنون 7 قسمت فیلم ده دقیقه ای ساخته شده است.
سردار حمید سرخیلی افزود: همچنین در این زمینه 2 کتاب «پس از پرواز» که گفت و گو با خانواده های قربانیان این پرواز است و «عروس وینسنس» که کتابی داستانی در این باره است منتشر شده است.
وی افزود: همچنین یادمان ویژه شهدای 12 تیر در بندرعباس در حال ساخت است که متاسفانه به علت کمبود اعتبار متوقف شده است و امید است با حمایت مسئولان این یادمان ساخته شود تا بتوانیم مرکزی برای پیگیری حقوق شهدای این پرواز داشته باشیم.
سردار سرخیلی افزود: حقوق بشر برای آمریکا یک پوشش برای جنایت است و آمریکا فکر می کند که جهان جنایت هایش را نمی بیند که ما باید آمریکی ها را به پای میز محاکمه بکشیم.
وی گفت : هم دولت و هم مردم، بویژه آسیب دیدگان جنگ و جنایت های آمریکا می توانند با اقامه شکواییه علیه آمریکا، این نظام را به چالش بکشند که هرمزگان به علت وقوع حادثه شلیک به هواپیما می تواند محور پیگیری جنیات های آمریکا علیه مردم ایران باشد.
سردار سرخیلیافزود: سایت آی آر ۶۵۵ برای تنظیم شکواییه علیه آمریکا راه اندازی شده است که بازماندگان شهدای ایرباس می توانند در این سایت شکایت خود را ثبت کنند تا جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری کشورمان در محاکم قضایی داخلی و بین المللی پیگیری شود.  
در 12 تیر سال 1367 / 290 مسافر هواپیمای ایرباس کشورمان که 66 نفر آن کودکان بی گناه بودند همگی با شلیک موشکهای ناو وینسنس آمریکا بر فراز آبهای خلیج فارس به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/ف  

برچسب ها: ساخت ، فیلم ، شهدای ایرباس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.