سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرزا کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

نمره قابل قبول تهران برای مقابله با آتش‌سوزی/ پارک ملی خجیر حساس ترین منطقه برای حریق

فرمانده یگان محیط زیست استان تهران با بیان اینکه میزان آمادگی تهران برای مقابله با آتش‌سوزی نسبتاً خوب و قابل قبول است، گفت: حساس ترین نقطه تهران برای حریق پارک ملی خجیر سرخه حصار است.

نقی‌ میزا کریمی فرمانده یگان حفاظت  محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آتش‌سوزی مناطق تحت حفاظت استان تهران، اظهار داشت: حساس‌ترین نقطه استان تهران برای آتش‌سوزی پارک ملی خجیر سرخه حصار است که عامل انسانی سهمی 90 درصدی در رخداد این واقعه دارد.
 
وی با بیان اینکه بیشتر پوشش مرتعی پارک ملی خجیر سرخه حصار دجار آتش‌سوزی می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته بیشتر از 7 الی 8 مورد و امسال نیز از ابتدای ورود به فصل گرما چندین مورد آتش‌سوزی در این منطقه رخ داده است.
 
فرمانده یگان محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه درصد پایینی از آتش‌سوزی‌ها به عمد رخ می‌دهد، افزود: سهل انگاری گردشگران درخصوص عدم مدیریت آتش‌سوزی و اطمینان از خاموشی کامل آن با توجه به مستعد بودن مراتع پارک ملی خجیر سرخه حصار برای وقوع حریق دست به دست هم داده و این منطقه حساس را طعمه آتش می کند.
 
میرزا کریمی با اشاره به اینکه ورود به هر پارک ملی باید با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست باشد، گفت: به دلیل وسعت منطقه پارک ملی خجیر سرخه حصار و راه‌های ورودی بسیار به این منطقه، کنترل صد در صدی برای جلوگیری از گردشگران وجود نداشته و عدم آگاهی آن‌ها برای حفاظت از منطقه در رخداد آتش سوزی تاثیر می‌گذارد.
 
وی در خصوص آمادگی یگان حفاظت محیط زیست برای کنترل آتش‌سوزی اذعان داشت: با ورود به فصل گرما اقدام به تشکیل ستاد بحران متشکل از آتش‌نشانی، شهردای، یگان‌ محیط زیست کرده و در مناطق مختلفی از پارک ملی سرخه حصار در جهت نصب تابلوهای هشدار اقدام کرده‌ایم.
 
فرمانده یگان محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه برای اطفای حریق با کمبود امکانات مواجه هستیم، بیان داشت: برای تأمین اعتبار درحال مکاتبه هستیم.
 
میرزا کریمی افزود: برای مسیرهای قابل تردد و ماشین رو با آتش‌نشانی برای مناطق صعب‌العبور استفاده از بالگرد و پهباد و برای نفرها کوله پشتی‌های مجهز به مخزن 20 لیتری آب و آتش کوب در جهت اطفاء در دستور مقابله با آتش‌سوزی‌ها مناطق تحت حفاظت استان تهران به ویژه پارک ملی خجیر سرخه حصار در نظر گرفته شده است.
 
وی تاکید کرد:‌ برای مقابله با آتش‌سوزی در شرایط نسبتاً خوبی قرار داشته و آمادگی قابل قبولی داریم.
 
فرمانده یگان محیط زیست استان تهران به نقش رسانه‌ها در جهت آگاهی و آموزش دهی به مردم برای حفاظت از مراتع و جنگل‌ها در قبال آتش‌سوزی اشاره  و اذعان داشت: مردم در هنگام رویت آتش سوزی‌ با شماره تلفن 3-77355781 تماس بگیرند.
 
میرزا کریمی درخصوص نقش تشکل‌های مردم نهاد در اطفاء‌ حریق گفت: مواردی داشته‌ایم که ان جی او ها  و تشکل‌‌های مردم نهاد در زمان وسعت گسترده آتش‌سوزی وارد عمل شده و به همکاران و دستگاه‌‌های دولتی در جهت اطفاء‌ حریق کمک کرده‌اند.
 
وی گفت: تا کنون وسعت آتش‌سوزی مناطق تحت حفاظت استان تهران به گستردگی جنگل‌های گلستان و لرستان نبوده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.