سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

توسعه سطح گلخانه‌های استان سمنان

تولید چغندر قند در استان سمنان امسال به 163 هزار تن می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توسعه سطح گلخانه‌های استان سمنان خبر داد و گفت: تولید چغندر قند در استان سمنان امسال به 163 هزار تن می‌رسد.
سید حسن میرعماد افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند بر مدیریت مصرف آب تأثیر بگذارد، رفتن به سمت کشت گلخانه‌ای و کشت‌های متراکم در استان سمنان است؛ زیرا در محیط گلخانه می‌توانیم به شدت صرفه‌جویی آب داشته باشیم و بیش از 75 درصد بهره‌وری آب را در این زمینه افزایش دهیم.
وی افزود:‌ اگر در محیط آزاد برای یک کیلوگرم تولید محصول جالیزی، 400 لیتر آب نیاز داشته باشیم، در محیط گلخانه‌ای این نیاز را می‌توانیم به 40 لیتر برسانیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا که شاید مشکل مدیریت تأمین آب را مانند ما نداشته باشند، می‌توانند در حال حاضر با چهار یا پنج مترمکعب یک کیلوگرم محصول جالیزی تولید کنند.
وی افزود: اعتقاد داریم که باید تمام محصولات جالیزی استان سمنان به داخل گلخانه‌ها منتقل شود و دولت نیز در این زمینه تسهیلات خوبی را فراهم کرده است.
میرعماد افزود: این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک فراهم شده است و دولت می‌تواند با سود 16 درصد بدون محدودیت پرداخت کند و هر شخصی بخواهد در زمینه توسعه گلخانه‌ها اقدامی انجام دهد، دولت آمادگی دارد که این تسهیلات را به هر میزانی که نیاز داشته باشد تأمین کند.
وی افزود: بنا داریم که بیش از 20 هکتار توسعه سطح گلخانه‌ها را در سطح استان سمنان داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر کل سطح گلخانه‌های استان سمنان، 92 هکتار است و تفاهمنامه‌های خوبی هم با بخش خصوصی تنظیم شده است که در حال پیگیری هستیم که توسعه گلخانه‌ها را عملی کنیم و به سمت تولید محصولات در محیط گلخانه‌ای برویم.
انتهای پیام/ د


برچسب ها: چغندر ، توسعه ، کشت ، سمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.