سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان

60 هزار نو آموز سیستان و بلوچستان در طرح سنجش سلامت ارزیابی می شوند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: 60 هزار نو آموز استان در بدو ورود به مدارس در 28 پایگاه سلامت مورد سنجش قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛غلامرضا فرزانه افزود: این طرح از هفته گذشته در استان آغاز شده که تاکنون چهار هزار نوآموز مورد سنجش قرار گرفتند.

وی گفت: زمانی که نوآموز برای نام نویسی به مدرسه مراجعه می ‌کند از سوی مدرسه به پایگاه سنجش ارجاع داده می ‌شود و با اطلاعات به دست آمده در طرح سنجش می‌ توانیم قبل از شروع سال تحصیلی روی افراد اقدامات مداخله‌ای را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: یک پزشک در هر یک از پایگاه‌های سنجش سلامت وجود دارد و اگر نوآموزی دچار مشکل تشخیص داده شود به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در این مرحله تشخیص داده شود که نوآموز دارای شرایط خاص است به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شود.

فرزانه خاطر نشان کرد: این طرح در راستای ارتقاء کیفیت آموزش و سهولت فعالیتهای آموزشی معلمان و آموزگاران موثر است.

وی ادامه داد: طرح سنجش نخستین و مهم ‌ترین گام در آغاز آموزش و پرورش دانش آموزان است به طوری که آنان در قالب این طرح در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی و جسمانی، اختلال رفتاری و گفتاری مورد سنجش سلامت قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: طرح سنجش نوآموزان در سیستان و بلوچستان تا پایان شهریور سالجاری ادامه دارد که به صورت الکترونیکی در استان انجام می شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.