سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندان سرانجام تقلب در دبیرستان/دانش آموزی که تلویزیون سرنوشت‌اش را تغییر داد

یک دختر 17 سالۀ هندی پس از تقلب در امتحان با شرکت در یک مصاحبۀ تلویزیونی لو رفت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روبی رای، که دانش‌آموز مقطع دبیرستان است، در امتحان خود نمرۀ عالی گرفت اما مسئولان وقتی به او مشکوک شدند که در پاسخ به سؤال گزارشگر تلویزیونی گفت "علوم سیاسی دربارۀ آشپزی است".

پس از پخش این مصاحبه او بلافاصله بازداشت شد و وقتی نتوانست پاسخ سوالات مسئولان مدرسه را بدهد روانۀ زندان شد. او پس از حضور در دادگاه به زندان بزرگسالان منتقل شد که این موضوع اعتراض برخی گروه‌ها را در پی داشت. آنها معتقد بودند او به خاطر سن کمش باید به مرکز تأدیب نوجوانان منتقل شود.

روبی تنها دانش‌آموزی نیست که به جرم تقلب راهی زندان می‌شود. طبق گفتۀ پلیس هند 18 دانش‌آموز دیگر نیز در بازداشت به سر می‌برند.

دانش‌آموزان به‌ویژه آنهایی که از خانواده‌های فقیر هستند برای گذراندن امتحانات دبیرستان بسیار تحت فشارند چون این امتحانات در سرنوشت آنها و پیدا کردن شغل بسیار حیاتی است.

همان‌طور که در تصویر زیر نیز می‌بینید والدین دانش‌آموزان از دیوار مدرسه بالا رفته‌اند تا به فرزندانشان کتاب و جزوه برسانند تا در امتحانشان قبول شوند.



از نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازات زندان برای تقلب در امتحان مجازات سنگینی است برای همین در صفحات اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۸ تير ۱۳۹۵
خوب چه کاریه والدین رو توی مدرسه راه ندن
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۸ تير ۱۳۹۵
اگه این قانون تو ایران بود درصد بالایی از ایرانیا الان تو زندان بودن... چه تنبیه مزخرفی