سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

اجرای طرح «تعیین بهره وری کشور» در قزوین

طرح «تعیین بهره وری کشور» به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای این طرح گام مهمی در افزایش بهره وری کشاورزی در استان برداشته خواهد شد.

ابراهیمی پاک همچنین با اشاره به ظرفیت های فراوان استان گفت : آمادگی کامل داریم تا در برخی از طرح های مهم کشوری مانند حوزه آبیاری نوین هم پایلوت شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از استقبال کشاورزان از اجرای طرح‌های مکانیزه و مدرن هم خبر داد و گفت: از سال ۷۰ تاکنون 35  هزار هکتار آبیاری تحت‌ فشار اجراشده و ۱۵۰۰ هکتار دیگر با ۱۰ میلیارد تومان در حال اجراست که در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به اولویت پرداخت تسهیلات در استان قزوین گفت: اجرای طرح‌های تجمیع آبیاری تحت فشار در اولویت دریافت تسهیلات هستند و با اجرای این طرح، سطح بیشتری از اراضی کشاورزی زیر پوشش سیستم آبیاری نوین قرار می گیرد.

ابراهیمی ‌پاک خاطرنشان کرد: طبق قانون ۸۰ درصد هزینه اجرای سیستم‌های آبیاری نوین به صورت تجمیع را دولت پرداخت می کند و حدود ۲۰ درصد توسط بهره بردار تامین می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: فعالیت‌های بخش کشاورزی باید اقتصادی شود و برای این کار لازم است عملکرد ۱۰ تن در هکتار به ۳۰ تن برسد و سه برابر شود.

وی اضافه کرد: با تخصیص سالانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آبیاری‌های مدرن سهم استان‌ها هم مشخص‌شده که امیدواریم با محدودیت منابع آبی اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار در استان با سرعت بیشتری عملیاتی شود.
انتهای پیام/


 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.