سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

افزایش خروجی پرونده های دادگستری تاکستان

رییس دادگستری شهرستان تاکستان ازافزایش خروجی پرونده های دادگستری تاکستان در سال گذشته خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ تقی پور افزود :این امر موجب رضایتمندی مراجعین شده است.


به گفته وی ، چک و طلاق بیشترین پرونده های دادگستری شهرستان تاکستان را به خود اختصاص داده اند .

رییس دادگستری شهرستان تاکستان با بیان اینکه در بحث چک عواملی مثل رکود اقتصادی دخالت دارند گفت : خیلی از افرادی که چک برگشتی دارند افراد موجه و قابل اعتمادی هستند که مشکلات اقتصادی مانع اجرای تعهد آنها شده است. 

تقی پور بحث طلاق در جامعه را بحثی ریشه ای بیان کرد و از کلیه ارگانها و نهادها خواست برای کاهش آن با دستگاه قضایی همکاری کنند.

وی گفت : مشاوره و برگزاری دوره آموزشی با سطح بالا باید برای زوجین قبل از ازدواج اجباری شود.
امیرجعفر تقی پور با بیان اینکه قانون گذار در تمام موارد صلح و سازش زوجین را بعد از تشکیل پرونده تعریف کرده است گفت :زوجینی که به درجه ای از اختلاف میرسند که دادخواست طلاق میدهند به سختی با یک جلسه مشاوره از تصمیم خود صرف نظر میکنند. 

تقی پور تصریح کرد:زمان این کلاسها باید حداقل 10ساعت و با حضوراساتید دانشگاه باشد که کارهای اولیه آن مانند تهیه مکان و صحبت با هشت نفر از اساتید دانشگاه فوق لیسانس و دکترا انجام شده است.


وی مشکل اجرای این طرح را پرداخت هزینه به اساتید بیان کرد و گفت : مبلغ آن برای زوجین به ازای هر نفر 40هزار تومان است. 

رییس دادگستری شهرستان تاکستان افزود:این هزینه در مقابل هزینه مربوط به مراسم عروسی ناچیز است اما با این تفاوت که هزینه های مراسم عروسی هیچ کدام تضمینی برای زندگی آرام نیست اما شرکت در این کلاسها میتواند تا حد زیادی از پدیده طلاق جلوگیری کند.

 تقی پور همچنین در ارتباط با فضای مجازی گفت : کشور ما جزو معدود کشورهایی است که دسترسی به فضای مجازی به طور رایگان و آسان است که باعث شده همه افراد برای کارهای غیر ضروری هم از آن استفاده کنند. 

رییس دادگستری شهرستان تاکستان تصریح کرد:استفاده از فضای مجازی اعتیاد آور است و آثار مخرب آن کمتر از مواد مخدر نیست .

وی ادامه داد :خانواده ها با حفظ ارزشها و با گرم نگه داشتن کانون خانواده باید مانع استفاده نوجوانان از شبکه های اجتماعی شوند. 

 تقی پور گفت:باید برای کاهش مراجعه کننده حقوقی به دادگاه فرهنگ استفاده از کارشناس در عقد قراردادها را همانند استفاده مهندسین ناظر در ساخت ساختمان نهادینه کنیم.

انتهای پیام/


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.