سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی کرسنت: افزایش تقاضا، بهای نفت را به 60 دلار می‌رساند

به باور کارشناسان کرسنت، بهای نفت تا پایان سال جاری میلادی به دلیل افزایش تقاضا روند صعودی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ مقامات مجموعه شرکت‌های پتروشیمی "کرسنت" –تولیدکننده نفت و گاز طبیعی در عراق و مصر- پیش بینی کرد بهای نفت تا پایان سال جاری میلادی به دلیل افزایش تقاضا با روند صعودی همراه خواهد بود.

مجید جعفر –مدیر اجرایی مجموعه شرکت‌های نفتی کرسنت-- به روزنامه دبی ساندی گفت: تصمیم انگلیس مبنی بر جدایی از اتحادیه اروپا، تأثیر موقتی بر افزایش بهای نفت داشت. با این حال، این رویه ماندگار نیست؛ چرا که لندن همچنان یکی از مراکز اصلی و بین‌المللی مبادله انرژی در جهان است.

بر این اساس، با اعلام خروج انگلیس از بلوک 28 عضوی اتحادیه اروپا، بهای نفت در بورس نیویورک و لندن با کاهش 4.9 درصدی مواجه شد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال 48 دلار و 41 سنت داد و ستد شد.

جعفر در ادامه گفت: عرضه و تقاضا تا پایان سال جاری میلادی به تعادل می‌رسد، بنابراین به‌زودی شاهد خیز صعودی بهای نفت و افزایش آن تا مرز 60 دلار خواهیم بود.

در سال جاری میلادی نفت خام حدود 30 درصد از بهای خود را جبران کرد. اختلال عرضه نفت در نیجریه و کانادا از مهم‌ترین علل افزایش بهای نفت هستند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.