سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

افزایش ازدواج و کاهش طلاق در میاندوآب

در سه ماه اول امسال،آمار ازدواج در شهرستان میاندوآب بیشتر و آمار طلاق کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میاندوآب گفت : آمار ازدواج در شهرستان میاندوآب، امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال26درصد افزایش و درهمین مدت،آمارطلاق 11درصدکاهش یافته است.

رضا لقایی افزود:درسه ماه نخست امسال 984 مورد ازدواج در دفاترثبت ازدواج شهرستان میاندواب به ثبت رسیدکه این رقم در مدت مشابه پارسال 826 مورد بود و از رشدی 26 درصدی برخوردار است.

وی اضافه کرد:آمار ازدواج در مناطق روستایی 655 مورد و در مناطق شهری 329 مورد بود.

رئیس اداره ثبت احوال میاندوآب اضافه کرد:درهمین مدت140موردطلاق در میاندوآب به ثبت رسیده که این آمارهم درمدت مشابه پارسال157 مورد بود.

بگفته لقایی،موارد طلاق ثبت شده در این مدت درمناطق شهری 89 موردودرمناطق روستائی نیز51 مورد بود.

وی اظهارداشت:امسال همچنین در مجموع یکهزار و301مورد ولادت در میاندوآب به ثبت رسیدکه این تعداددرمدت مشابه پارسال،یک هزارو309مورد بود.

بگفته رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میاندوآب از این تعداد 666 مورد را نوزدان پسر و 635 مورد را نوزدان دختر تشکیل می دهند.

لقایی به فراوانی نام ها با تفکیک جنسیتی هم اشاره کرد و گفت: محمد، امیرحسین، ابوالفضل و علی به ترتیب بیشترین نام نوزدان پسر و فاطمه، زهرا و یسنا هم بیشترین نام دختران درمیاندواب است.

رئیس اداره ثبت احوال میاندوآب همچنین در خصوص آمار وفات ثبت شده در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ، در مجموع 293 مورد وفات در این شهرستان به ثبت رسید که این آمار در مدت مشابه پارسال ، 307 مورد بود.

وی با بیان این که در مناطق شهری آمار وفات نسبت به مناطق روستائی بیشتر است،افزود: امسال در مقابل 153 وفات ثبت شده شهری،137 مورددر مناطق روستائی به ثبت رسید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.