سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«شب های روشن»؛ ویژه برنامه شب های قدر شبکه قرآن

این مستند 100 دقیقه ای با موضوع ارزش شب های قدر، با هدف ارتقای سطح معرفتی مخاطب نسبت به شب قدر به روی آنتن شبکه قرآن می رود.

مهری سرخیل تهیه‌کننده برنامه و مستندهای تلویزیونی در خصوص ویژه برنامه شب‌های قدر شبکه قرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: «شب‌های روشن» عنوان مستندی است که با مدت زمان 100 دقیقه و موضوع ارزش شب های قدر با هدف ارتقای سطح معرفتی مخاطب نسبت به شب قدر به روی آنتن شبکه قرآن می رود.

وی در ادامه اظهار داشت: در این مستند با استفاده از چند شخصیت به دنبال فلسفه معرفتی شب های قدر می رویم و با فضای معنوی شب‌های قدر انس می‌گیریم.

تهیه‌کننده مستند «مسیر زندگی» شخصیت‌های این مستند را روایتگر درام قصه‌ها خواند و تصریح کرد: شخصیت‌ها با وجود دغدغه‌های امروز جامعه که هر کدام موضوعی را به دنبال دارند، به درگاه پروردگار خود می‌روند. جذابیت های شخصیت‌ها برای مخاطب از این منظر است که هر کدام از آنها به لحاظ معرفتی تعریفی از پروردگار خود ارائه می‌دهند. حقیقت برای هرکسی معنی خاصی دارد که شنیدن آن دارای تازگی و طراوات خاصی است.

وی افزود: شخصیت‌های قصه از قشر جوان و دانشجو هستند که به لحاظ جهان‌بینی هرکدام با تدابیر مخصوص به خود می‌اندیشند. یکی از قصه ها در خصوص شخصیت پیرمردی است که نظر مخاطب را به سمت انسانی که تجربه بالایی نسبت به زندگی دارد و چگونگی نوع نگاه او به دنیا و پروردگارش جلب می کند. 

سرخیل خاطرنشان کرد: ساختار این مستند به علت وجود چند شخصیت به صورت موازی پیش می‌رود و قصه به شکل ملودرام. در «شب های روشن» سعی می شود تا شخصیت ها در زمانی به یکدیگر برخورد کنند و با هم آشنا شوند.

وی عنوان کرد: زمان تولید این مستند از 18 ماه مبارک رمضان شروع شده و تا پایان روز 23 ادامه دارد. امیدوارم که خداوند ما را در این امر یاری کند.
 
مهری سرخیل افزود: تصویربرداری در مشهد مقدس و جمکران و ... است. در هر شهر دو فیلمبردار، یک کارگردان حضور دارند و عوامل به سه شهر فرستاده می شوند.

وی در پایان تأکید کرد: هدف کلی از این مستند تغییر نگرش مخاطب به این شب‌های عزیز است. الگوی رفتاری مورد پسند در این مستند امام اول شیعیان و اُمت مسلمین امام علی (ع) است که اشاره های گوناگونی را نسبت به این شخصیت بزرگوار داشته ایم.  

عوامل شب های روشن عبارتند از:

کارگردان: حسین بیات، تهیه کننده : مهری سرخیل، نویسنده :حسین بیات، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری فیلم و پویانمایی برادران بیات.



انتهای پیام/

 
 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.