به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با راه اندازی این سامانه که در راستای ارائه خدمات سلامت در قالب برنامه ها و پروژه های طرح تحول نظام سلامت اجرا می شود،تمام اطلاعات مربوط به خانوارها ،انواع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه های سلامت جامعه و خانه های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می شود.
وی خاطر نشان کرد: این کارگاه در قالب سه گروه 28 نفره از مراقبین سلامت شهرستان به مدت 9 ساعت با نظارت واحد گسترش و مدرس معاونت بهداشتی برگزار شد.
وی اظهار داشت:تمامی اطلاعات خانوار ها در دفاتر مربوط به خدمات و برنامه های بهداشتی و درمانی در این سامانه جمع آوری می شود و در این سامانه تمامی اطلاعاتی که به صورت کاغذی و سنتی ثبت می شد به صورت الکترونیکی و آنلاین ثبت شده و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت بیشتری انجام می شود.
شایان ذکر است از کاربردهای این نرم افزار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
مدیریت جمع آوری، ذخيره، پردازش، بازیابی و توزيع اطلاعات واحدهای ارائه دهنده خدمت شامل اطلاعات مکانی،امکانات و تجهیزات، تعمیرات و استانداردهای مربوطه در دوره های زمانی مختلف.
· مدیریت اطلاعات ارائه دهندگان خدمت شامل نقشها و سطوح دسترسی .
· مدیریت اطلاعات دریافت کنندگان بر اساس بانکهای اطلاعاتی موجود در سطح ملی و محلی و ارائه خدمات سلامت بر اساس سن، جنسیت، علائم خطر، بیماریها، محل سکونت، خانوار، پیگیری ها از طریق ابزارهای در دسترس ارائه دهندگان خدمت و ... .
· ارائه گزارشهای دوره ای روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه بر اساس رخدادهای ثبت شده در سیستم و دسته بندی اطلاعات بر اساس رخدادهای مورد درخواست مانند زیج حیاتی، بیماریهای غیرواگیر بر اساس سن و جنس و ...
· ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی مانند ویزیت، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه بر حسب نیاز واحدهای مربوطه.
· مدیریت مالی واحدهای ارائه دهنده خدمت ، میزان اعتبار و هزینه ابلاغی منطبق بر عملکرد
· مدیریت زمان و تواتر خدمت در مراکز ارائه دهنده خدمات بر اساس ویژگی های دریافت کنندگان خدمت
انتهای پیام/ب