سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحی که در شب قدر به زمین فرود می‌آید، کیست؟

در آیه چهار سوره قدر می‌خوانیم «تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ» که اشاره به فرود فرشتگان و روح دارد.

آیت‌الله سید محمد قائم مقامی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در آیه چهار سوره قدر می‌خوانیم «تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ» که اشاره به فرود فرشتگان و روح دارد.

وی افزود: فرود فرشتگان و روح چند دلیل دارد، نخست این که آنها تقدیرات را به زمین می آورند  و نزد امام زمان(عج) می برند. دیگر این که حقیقت قرآن کریم در شب قدر مجدد نازل می‌شود. 

قائم مقامی عنوان کرد: نزول  قرآن در شب قدر دفعی و به یکباره بوده است اما حقیقت این کتاب آسمانی هر سال در شب قدر بر زمین نازل می‌شود.

وی  اظهار داشت:  علت نزول حقیقت قرآن در شب قدر هرسال «ابرام» به معنای تأیید مجدد و تحکیم مجدد دین است. در واقع دین اسلام به حال خود رها نشده و این همان وجه تمایز دین مبین اسلام  با دیگر ادیان است.

این کارشناس مذهبی با طرح این سؤال که تقدیرات یکساله انسان به چه کسی نازل می‌شود، گفت: مطابق با روایات امام عصر(عج) است که این تقدیرات را امضاء می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه منظور از روح در سوره قدر چیست، گفت: منظور از روح القدس همان حضرت جبرئیل(ع) است، این مقام برای فرشته آسمانی زمانی اتفاق می‌افتد که قرآن را نازل کند و وی با قدسیت همراه شود. علت تمایز روح از دیگر فرشتگان هم این است که جبرئیل قرآن را نازل کرده است.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
عالی بود ممنونم از بابت زحماتتون متشکریم مسلم محمدی