سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

افزایش تولید با تغییر الگوی کشت

مدير جهاد كشاورزي شهرستان رفسنجان گفت:عملكرددر سه باغ ترويجي در شهرستان رفسنجان با تغيير الگوي كشاورزي افزايش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي ، رضايي افزود : اولین باغ در روستای کمال آباد نوق واقع و بدون تغییر دوره آبی برروی تغذیه درختان اقدام كه در سال دوم تفاوت در عملكرد تولید مشاهده شده ودر سال سوم نیز عملکرد آن دو برابر شده است .

وي در ادامه افزود: این باغ در برابرسرمازدگی مقاوم شده وسال آوری آن به کنترل نسبتا خوبی رسیده است.

رضايي بيان داشت: دومين باغ در روستای اکبرآباد هجری، از لحاظ باغ ریزی وجوانسازی وسبزسازی اساسی برای کاشت پسته مورد مطالعه قرار گرفت ودرختان این باغ 4ساله هستندکه در سال دوم به تولید محصول رسیدند كه دراین زمین کارهای تغذیه ای باکودآلی وشیمیایی بصورت علمی صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه سومين باغ در روستای قائمیه به جهت سرخشکیدگی درختان چند ساله مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته بود، گفت:درختان 40 ساله این باغ جوان سازی شدند و همچنین در این درختان از روش استفاده از نایلون در زیر درختان جهت جلوگیری از تبخیر آب نیز استفاده شده که این امر دوره آبدهی درختان را افزایش می دهد تا به کمک طرح های علمی میزان محصول خود را افزایشدهند.

وی خاطرنشان کرد برنامه ریزی شده است که باغداران بصورت گروهی از این باغات بازدید نمایند وتا کنون نیز از سراسر شهرستانهای استان از جمله زرند وسیرجان از این باغات بازدید کرده اند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: الگوی کشت ، افزایش ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.