سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

سنجش 11 هزار و 132 نوآموز بدو ورود به دبستان

تاکنون 11 هزار و 132 نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان در این استان از نظر سلامت و آمادگی تحصیلی سنجش شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ موسی برومند سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان ،افزود : طرح سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان از 18 خرداد جاری در استان کرمان آغاز شده و تا پایان شهریورادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد : در این طرح، نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، گفتار، زبان، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی قرار می گیرند.

برومند با اشاره به اینکه 38 پایگاه سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان در استان کرمان مشغول فعالیت هستند ، تصریح کرد:همچنین پنج پایگاه سنجش سلامت در شهر کرمان فعال است.

وی پیش بینی کرد: امسال بیش از 54 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، در استان کرمان مورد سنجش سلامت قرار گیرند.

برومند هدف از اجرای طرح سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را شناسایی آسیب ها، مشکلات جسمی، حرکتی و ذهنی نوآموزان به منظور پیشگیری از معلولیت ها و جایگزینی مناسب نوآموزان در مدارس عنوان کرد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن طرح سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان بر ثبت نام به موقع نو آموزان توسط مدیران مدارس در سامانه سنجش و مراجعه والدین و نو آموزان بر طبق نوبت ارائه شده توسط سامانه در پایگاه های سنجش تاکید کرد.

برومند گفت : به منظور مداخله زود هنگام و تسریع در روند سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نو آموزان بدو ورود به دبستان نو آموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز در 15 شهرستان استان از ابتدای مرداد جاری سنجش می شوند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سنجش ، دبستان ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.