سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تجلیل از اصناف نمونه شهرستان بوکان

رئیس اتاق اصناف شهرستان بوکان در این مراسم ضمن بیان تاریخچه ای از اصناف ایران و شهرستان اظهار داشتند اصناف همیشه یار و یاور انقلاب اسلامی بوده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حسن صناعتی در این مراسم گزارشی از عملکرد و فعالیت اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش ارائه دادند و بیان داشتند در حال حاضر حدود 12 هزار واحد صنفی که در 20 اتحادیه و 413 رسته سازماندهی شده اند ، در شهرستان بوکان فعالیت می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه دو نهاد اصناف و شورای شهر در زیباسازی و تمام امورات شهر نقش به سزایی دارند باید تلاش در پیوند هر چه بیشتر این دو نهاد داشته باشیم و در دوره های آتی سعی شود تا نماینده اصناف در شورای شهر حضور داشته باشد.

خسروی فرماندار شهرستان بوکان در این مراسم گفت: در آیین حیات بخش اسلام، کار، تلاش، کسب درآمد و روزی حلال یکی از پایه های جامعه فرهنگی و مکتبی محسوب شده و در ردیف والاترین و بزرگترین عبادات قرار گرفته و روزی حلال نه تنها یک ویژگی اقتصادی جامعه اسلامی محسوب می‌شود بلکه به عنوان نماد دایمی پیوند اخلاق و اقتصاد همواره مطرح بوده است.

فرماندار بوکان اظهار داشت: روز اصناف روزنه ای برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی اصناف و ارج نهادن به ارزش های معنوی و اجتماعی و اقتصادی این زحمت کشان واقعی عرصه های کار و تلاش می باشد.

وی افزود بدون شک نقش بی بدیل اصناف کشور بر کسی پوشیده نیست ، این تشکل مردمی در همه ادوار بوده و نقش موثر و تاثیرگذاری در کشور داشته و دارد، اصناف بعنوان بزرگترین بخش اقتصادی در کشور فعالیت می کند و با یک برنامه ریزی اصولی و مدون، از پتانسیل عظیم آن می توان برای بهبود فضای کسب وکار و اشتغال در کشور استفاده بهینه نمود.

گفتنی است در پایان این مراسم باحضور فرماندار و رئیس اداره صنعت ،معدن وتجارت بوکان از ده نفر از اصناف نمونه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.