سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

شب‌های قدر شب بندگی وعبادت

شب‌های قدر شب پالایش روحی و بخشش الهی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛امام جمعه هندیجان گفت: شب‌های قدر در تمام احادیث و روایات به‌عنوان شب‌های بندگی و عبادت، دعا، نیایش و توبه به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور افزود: در این شب‌ها انسان باید به خودش بیاید و راه‌های انحرافی که در طول این یک‌سال داشته را قطع و آتشی که در این 11 ماه خودش روشن کرده با یا رب گفتن و توبه خاموش کند.

وی  گفت: اهمیت این شب‌ها بر اساس آن‌چه در منابع اسلامی آمده برابر با هزار شب عبادت و بندگی است، کسی که این شب‌ها را قدر بداند از کرامت و منزلت الهی سود خواهد برد.

امام جمعه هندیجان افزود: در این شب‌ها همه مقدرات و سرنوشت‌ها مشخص می‌شوند و شر و خیر، خوب، بد و تمامی خواسته‌ها و آرزوها در این ایام تعیین خواهند شد.

شمیل‌پور با اشاره به برکات ماه رمضان هم از لحاظ پزشکی و هم دینی گفت: ما باید شکر‌گزار خداوند سبحان باشیم که یک‌سال دیگر به ما فرصت داد تا ما رحمت، مغفرت و ماه بندگی را درک کنیم، باید تلاش کنیم تا از این چشمه زلال حداکثر استفاده را ببریم و از قافله عقب نمانیم.

وی در پایان از مردم خواست تا قدر این ایام را بداند و در این شب‌های نورانی در مراسمات با حضوری پر رنگ در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا کمی از دنیا و متعلقات آن فاصله بگیرند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.