سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ضیافت افطار فعالان مدنی در کابل+عکس

جمعی از فعالان مدنی شب گذشته در کابل برای یک هزار فرد نیازمند ضیافت افطار برگزار کردند.

جمعی از فعالان مدنی شب گذشته در کابل برای یک هزار فرد نیازمند ضیافت افطار برگزار کردند. برخی از این فعالان اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت کرده و توضیحاتی را درباره چگونگی و اهداف برگزاری مراسم ارائه دادند.

ظریف صفا بختیاری فعال مدنی در این درباره اظهارداشت: این جوانان تلاش کردند با این حرکت انسان دوستانه به جهانیان بگویند که با وجود مشکلات موجود در کشور، هنوز همگرایی و مودتی در جامعه افغانستان نمرده است.

علی بختیاری یکی دیگر از برگذارکنندگان این حرکت اجتماعی تصریح کرد: ما این ضیافت را در مقابل "شاه دو شمشیره ولی" برگذار كرده‌ایم تا به ثابت کنیم همه مردم افغانستان قاتلان فرخنده و انسانیت نیستند و ما در محل قتل این بانو، انسانیت را زنده کنیم.

عبدل محمد خودش دست فروش است و می‌گوید روزانه صد یا صد و پنجاه افغانی درآمد دارد و اگر یک روز کار نکند شب نان برای خوردن نخواهد داشت. او برگزاری افطاری را یک کار نیک و پسنده می‌داند که با وجود فقر میان مردم افغانستان می‌تواند به افزایش امید در جامعه کمک کند.

عبدالرحمن نیز معلول است و در زمان جهاد و مقاومت یک پایش را از دست داده است و دیگر توانایی کار کردن را ندارد. اما باور دارد اگر افرادی که توانایی مال خوبی دارند به نیازمندان کمک کنند دیگر کسی مجبور نخواهد شد دست به گدایی بزنند.

عبدالرحمن اضافه می‌کند: دیگر هیچ توقع از دولت ندارم و از این دولت نا امید شده‌ام، من فردی معلول هستم و پیش از این دولت برایم سالانه شصت هزار افغانی پرداخت مي‌كرد، ولی اکنون دوسال می‌شود که از آن شست هزار افغانی نیز خبری نیست! 

تصاویری از این ضیافت افطار را مشاهده کنید.


















انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.