سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسلیت معاون هنری و مدیر کل دفتر موسیقی در پی درگذشت استاد موسیقی ایرانی

علی مرادخانی معاون هنری و فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت مصطفی کمال پورتراب استاد موسیقی ایرانی پیام تسلیتی را منتشر کرد.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت مصطفی کمال پورتراب استاد صاحب نام موسیقی کشورمان پیام تسلیتی را منتشر کرد.
 
در متن پیام تسلیت فرزاد طالبی آمده است:
 
« گاهی خبر، تلخ تر از پیش می رسد .بزرگمرد عرصه هنر موسیقی، آخرین پیوند نغمه ها و نواها را در کوچ ابدی خود، سامانی جاودانه بخشید. استاد مصطفی کمال پورتراب، فرزند برومند خاک بود و اینک نیز همسفر خاک شده است. چهره ماندگار موسیقی ایرانی که بسیاری از نام آوران شاخص و تاثیرگذاراین هنر در روزگار ما، وامدار دانش و تجربیات روشن اویند و آثار مکتوب وی را مرجع پژوهندگان و دانشجویان این حوزه می دانند .
 
آمرزش و آرامش روح بلندش را از درگاه ایزدمنان، امید می بریم و برای بازماندگان محترمش، صبر و اجر مسئلت می نماییم.»

پيام علي مرادخاني به مناسبت درگذشت استاد مصطفي كمال پورتراب

كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذوالجلال و الاكرام

با کمال تاسف و تاثر خبر درگذشت استاد مصطفی کمال پورتراب را دریافت کردم.او که قریب به یک قرن از عمر گرانمایه خود را در راه آموزگاری هنر گذراند به مرتبتی از مقام و منزلت در جامعه موسیقی کشور دست یافت که عموم استادان بزرگ موسیقی در مکتب او تحصیل و از مدرس او کسب فیض کردند. معلمی که با روی گشاده و دستی بخشنده و دقتی وافر در آموزش به تربیت هنرجویان جوان پرداخت.
بی گمان نام استاد کمال پورتراب در تاریخ موسیقی ایران ماندگار و در صفحات اصلی آن ثبت و ضبط خواهد شد.
این ضایعه را به هنردوستان و جامعه هنری کشور به خصوص شاگردان،ارداتمندان و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت و برای روح بلند ایشان آمرزش و آرامش مسالت می نمایم.امیدوارم بینش کمال گرا و منش انسانی و روش علمی استاد الگو و راهنمای هنرجویان جوان کشور باشد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.