سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تولید 165 هزار تن گندم

165 هزار تن گندم از 44 هزار هكتار مزارع گندم استان كرمان در سال زراعي جاري برداشت می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان ، آهنگري مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در رابطه با محصول استراتژيك گندم گفت: سطح زیر کشت گندم شمال استان کرمان در سال زراعی جاری 44 هزار هکتار است که نسبت به سال گذشته زراعي 3 هزار هکتار بدلیل مسائل کم آبی وطبق برنامه الگوی کشت وحذف سطوح غیر اقتصادی محصولات زراعی کاهش داشته ولی به لحاظ کمی وکیفی محصول به مراتب از سال گذشته بهتر می باشد .

وي افزود: پيش بيني مي شود در سال جاری بیش از 165 هزار تن گندم تولید شود که از این نظر نسبت به سال گذشته علی رغم کاهش سطح زیر کشت تغییر محسوسی وجودندارد .

آهنگري با بيان اينكه در شمال استان یازده رقم گندم کشت می شود، افزود: چهار رقم گندم مربوط به مناطق گرمسیر مانند شهداد، ریگان و ارزوئیه بوده و هفت رقم ديگر به مناطق سردسیر و معتدل مانند بردسیر ، بافت ،کرمان و سیرجان اختصاص دارد .

وي اظهار داشت: در شمال استان بیش از 7 هزار تن بذر گندم از طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده ، تولید مي شودکه 10 در صد ازميزان تولید سال گذشته بیشتر بوده و مازاد تولید به استان های دیگر ارسال مي شود .

وي در خصوص زمان برداشت اين محصول بيان داشت: در مناطق گرم از اواسط اردیبهشت ماهو درمناطق سردسير از تيرماه برداشت شروع وتاكنون 65هزار تن گندم از کشاورزان توسط اداره غله استان خریداری شده است .

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان در پايان گفت: امید است که در سال زراعی جاری80هزار تن گندم مازاد کشاورزان در استان خریداری شود .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: تولید ، گندم ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.