سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای مادر "کریس رونالدو" و "فاطیما" + عکس

یکی از روز نامه های ورزشی صبح امروز در اقدامی عجیب با تیتر« مادر رونالدو: حضرت فاطمه( س) از ما محافظت می کند» منتشر شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان:تیتر جنجالی یکی از روز نامه های ورزشی در پی مصاحبه ی مادر کریس رونالدو ستاره پرتغالی یورو 2016 باعث اشتباه فاحش این روز نامه در تفسیر مصاحبه شد.


ماجرا از این قرار است که تفسیر اشتباه فاطمه( س) از فاطیمای مقدس پرتغالی ها باعث ایجاد شبهه در این ماجرا شد.
متن کامل مصاحبه مادر کریس رونالدو در سایت مارکا: «من امیدوارم که بانو فاطیما تیم ما را کمک کند و من هم برای این موفقیت شمع روشن می کنم.»


این در حالی است که مادر رونالدو معمولا برای موفقیت پسرش در هر بازی به این مکان می آید و برای وی دعا می کند و این عادت از سال های دور وجود داشته است.



 

رسانه های پرتغالی در این باره نوشته اند که مادر کریس رونالدو هر از گاهی به این مکان مقدس در پرتغال می آید و وی این بار نیز برای دعا به همراه نوه خود به این مکان آمده است.


اما ماجرای فاطیمای مقدس چیست؟
شهر فاطیما شهری است که تجلی مریم نام دارد و مدعیانی در سال 1917 از مشاهده مریم مقدس در این شهر خبر دادند و همین موضوع باعث شد که از زمان های دور این شهر برای کاتولیک ها مقدس باشد.

سه کودک به نام های ژاسینتا، فرانسیسکو و لوسیا در این روستا بانویی تسبیح به دست را دیدند که وی از درون نوری در آسمان به زمین آمد و با این سه کودک سخن گفت.


البته این 3 کودک به نقل از این بانو گفتند که 13 اکتبر هر سال به این مکان بیایید و در همان روز بود که 7 هزار نفر شاهد بودند که هنگام ظهر تحولات شدید جوی و چرخش خورشید به وقوع پیوست اما در آسمان تنها همان کودکان بودند که بانوی سپید پوش را دیدند.

پیش بینی های این بانو که در صحبت با این 3 کودک روستایی عنوان شد همه در سال های بعد به وقوع پیوست که از جمله آن می توان به انقلاب روسیه و جنگ جهانی دوم و سومین آن یعنی نقشه قتل پاپ نیز سال ها پس از پوشیده بودن در واتیکان بالاخره عنوان شد و مردم هر ساله برای ادای احترام به این بانو به شهر فاطیما می آیند تا ادای احترام کنند و دعا و نیایش را بر پا دارند .


نام فاطیما اقتباس از دختر یکی از امرای اندلسی است که برای این شهر برگزیده شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ارزو
۰۲:۱۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
عزیز من ابراهیم حاتمی کیا با گروهی تحقیقی رفتند و فیلم مستندی هم درباره ماجرای فاطیما ساخته شده اون بانو خودش رو به اسم فاطمه معرفی کرده بوده و در دستش تسبیح بوده .. که مردم به اون فاطیما یا بانوی صاحب تسبیح میگویند و در تاریخ هم اولین کسی که تسبیح رو درست کرد حضرت زهرا س بوده ... مسلم است که کلیسا دوست داشت مردن فکر کنند اون خانم حضرت مریم هست در حالیکه اون خانم خودش رو مریم معرفی نکرده بود کسانی هم که دوست دارند میتونند به اون مستند رجوع کنند
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
من شنیدم فاطیما در زبان اروپا همون فاطمه هست
پس احتمالا منظور ایشون هم همینه نه معبد فاطیما
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۲ تير ۱۳۹۵
بابا اين شد حرف
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۱ تير ۱۳۹۵
واقعا روزنامه ای به این بزرگی با اون همه کارکنان این متن رو نتونستن ترجمه کنن؟؟ واقعا عجیبه؟ یه نفر اونجا نبود که انگلیسی اش خوب باشه؟
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۱ تير ۱۳۹۵
یا مریم مقدس
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۱ تير ۱۳۹۵
این روزنامه چه گاف بزرگی داده
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۱ تير ۱۳۹۵
سلام
من سالها پیش فیلم مستندی رو خود این بنده خداها ساختنو و بعد دوبله شده دیده م
تفسیر شما واقعا برام عجیب بود
آخه همچین چیزی تواون فیلم مطرح نبود که کسی که بچه ها دیده ن مریم مقدس بوده
دقیقا میگفتن نامش فاطیما بوده
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۱ تير ۱۳۹۵
جالب بود.
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۱ تير ۱۳۹۵
شما ئی که از ویکی پدیا مطلبو کپی میکنی ، نمیدونی ویکی پدیا در لباس بیطرفی ، جانبداری میکنه ؟ آخه اگه یکم فک کنی میبینی مادر کریس رونالدو که مسیحیه چرا نگفت میرم به مریم مقدس توسل میکنم ؟گفت به بانو فاطیما توسل میکنم ؟ همین ینی فاطیما کسی غیر از حضرت مریمه ، و اینکه اونجا حضرت مریم تجلی کردن بین مردم رایج نیست ، ینی یکی غیر از حضرت مریم مد نظرشونه ، لا اقل مادر کریس رونالدو بلده بگه مریم ، پس اگه گفته فاطیمای مقدس منظورش مریم نبوده .
لطفا دقن کنین . این .... اینگلیسیاس که تو ویکی پدیا صد تا عینش وجود داره . در مجموع قضاوتون راجع به این موضوع از ویکی پدیا شبیه داستان امیر دولابه !
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۱ تير ۱۳۹۵
اما واقعیتش توی یک مستندی به نام the miracle of our lady fatima تقریبا به شکل یک فیلم سینمایی بیان شده که خودم هم به سختی کاملش رو دانلودش کردم. این بانو که در زمان جنگ جهانی در پرتغال به نوعی در چشم سه نفر بچه و بعدش در حضور یک جمعیت عظیم ظهور می کنه و مردم رو به دوری از جنگ و خونریزی دعوت می کنه و البته افرادی رو هم شفا میده. و هم اینکه وقتی ازش میپرسن جواب میده که Im from heaven یعنی از بهشت اومدم، خودش رو در ابتدا "بانوی تسبیح " و اگر اشتباه نکنم بعدا "فاطیما" معرفی می کنه. الف انتهایی اسامی هم نوعی حرف تانیث اروپایی هست که میشه معادل "فاطیمه" یا "فاطمه". اگرچه کلیسا زیر بار نرفته و اون رو حضرت مریم معرفی کرده و در حقیقت شاید خیلی از پرتغالی ها هم معنی بانوی تسبیح رو نفهمن.
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۱ تير ۱۳۹۵
چه اشتباهی.....
واقعا که.........
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۱ تير ۱۳۹۵
یه کم مطالعه بد نیست حداقل این افتضاحات که تاریخ و مذهب و کلا جهان را دگرگون ویا زیر سوال می برد رخ نخواهدداد. متاسفم.
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۱ تير ۱۳۹۵
اکثر این روزنامه ها و سایت ها برای جلب مخاطب و فروش هر چرت و پرتی که به دستشون میرسه رو چاپ می کنن!!! رسانه ها پتانسیل تبدیل شدن به دروغگو رو دارن, فراوان!!
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۵
من هم تا الان فکر میکردم کودکان فاطیما حضرت فاطمه س را دیده اند.ممنون از اشتباه در اومدم
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۱ تير ۱۳۹۵
جای تاسف داره که بعضی از رسانه ها برای جذب مخاطب تیتر هایی رو انتخاب میکنن که هیچ ربطی به متن نداره یا اصلا فاقد اعتبار هستش
از جمله همین باشگاه خبر نگاران که گاهی تیتر خبر با متن خبر هیچ سنخیتی نداره
امیدوارم ازادی بیان رو حق من بدونین و نظرمو نشر بدین
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۱ تير ۱۳۹۵
سلام. فک کنم یه جا اشتباه نوشته بودید. اونم اینه که اون بانو خودش، خودشو معرفی کرده بود به اسم "فاطیما" . و همچنین گفته بودند که خدای یگانه رو بپرستید.
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۱ تير ۱۳۹۵
مریم مقدس علیه السلام ،فاطمه زهرا علیه اسلام ،مادری یا دختری بی حجاب باشد دوست ندارند ،مادر کریس رونالدو هنوز حجاب ندارد چگونه دعا او می خواهد پیش حضرت مریم علیه السلام حضرت فاطمه علیه السلام برابر ده شود،از رسانه ها تقاضا دارم نام بانوهای بهشتی را الکی در روز نامه و رسانه ها نیاورند،این زنان پاک و معصوم هستند ،دورود بر مریم مقدس وحضرت زهرا
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۱ تير ۱۳۹۵
چه جالب!!!!!
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۱ تير ۱۳۹۵
یک مستندی در تلویزین در مورد فاطیما پخش شد.البته مال شاید بیست وچند سال پیش بود.این طوری که من یادم هست در اون مستند گفته میشد که فاطیما یه ارتباطی به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)دارد
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۱ تير ۱۳۹۵
قضيه تسبيح ؟ تسبيح متعلق به حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليهاست