سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

60 درصد اراضی کرمان وقفی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به وضعیت اراضی موقوفات شهر کرمان گفت: 60 درصد اراضی شهر کرمان یا شش دانگ و یا سهم مشاع وقف می باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام محمد قاسمی زاده با اشاره به مشکلات اراضی موقوفات استان کرمان افزود: در کل کشور تنها موقوفات استان کرمان و گلستان دارای اراضی مشاع می باشندکه پراکندگی این اراضی در استان مشکلاتی را در بحث رسیدگی به وضعیت موقوفات به وجود آورده است.

وی با اشاره به وضعیت تملک اراضی موقوفات شهر کرمان گفت: 60 درصد اراضی شهر کرمان یا شش دانگ و یا سهم مشاع وقف می باشند.که این روند مشکلات بسیاری را پیش روی اداره ی کل اوقاف قرار داده است.

حجت الاسلام قاسمی زاده تصریح کرد:مشکل عدیده اوقاف در بحث وضعیت اراضی مورد وقف بیشتر در خصوص متصرفین موقوفات و سواستفاده آنها از فروش این اراضی به مردم می باشد.که امیدواریم با تعامل سازنده با مجموعه شهرداری کرمان ضمن ساماندهی و تثبیت وضعیت این اراضی بتوانیم از رشد بی رویه حاشیه نشینی در این املاک جلوگیری کنیم.

وی با توضیح اینکه اوقاف به عنوان متولی ،وظیفه امانتدار ی و حفظ اراضی وقفی را بر عهده دارد افزود: این نهاد جهت هر گونه همکاری در خصوص حق حقوق موقوفات با شهرداری کرمان آماده همکاری می باشد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اراضی ، وقفی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.