سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

نرخ تورم در اصفهان کمتر از متوسط کشوری

استاندار اصفهان از کاهش نرخ تورم استان اصفهان در 2 ماه گذشته نسبت به متوسط کشوری خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگر پور با بیان این مطلب افزود: بعد از پنج سال نرخ تورم استان اصفهان که همیشه 1 تا 1.5 درصد از متوسط کشوری بالاتر بود در 2 ماه اخیر کاهش داشته و کمتر از متوسط کشور گزارش شده است.

وی نرخ بیکاری را بزرگترین دغدغه استان اصفهان دانست و گفت: نرخ بیکاری استان اصفهان به دلیل مهاجر پذیر بودن 1.5 تا 2 درصد بالاتر از میانگین کشوری است و برای کاهش این رقم اقدامات خاصی را در دستور کار قرار داده ایم .

استاندار اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته ایجاد 60 هزار شغل جدید در دستور کار قرار داده شده بود که محقق شد این در حالی است که در همین مدت زمان 30 هزار شغل از دست رفت و در سال 95 ایجاد 90 هزار شغل پیش بینی شده است .

زرگرپور با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای کاهش بیکاری از سال گذشته شروع به فعالیت کرده ادامه داد: تا کنون 195 جلسه تشکیل و 1100 پرونده را بررسی که 930 مصوبه در بر داشته و 75 درصد مصوبات اجرایی شده است و می توان نتیجه این کارگروه را تثبیت 26 هزار شغل دانست.

وی گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار استان اصفهان اجرایی شده است این طرح در 400 روستای دارای 10 تا 20 خانوار تا پایان سال جاری از منابع داخلی به اجرا در خواهد آمد .

استاندار اصفهان افزود: در حال حاضر خشک ترین خشک سالی در 40 سال گذشته را تجربه می کنیم این در حالی است که کمترین خسارت را در بخش کشاورزی داشته ایم که شاهد این ادعا میزان محصولات کشاورزی برداشت شده نسبت به مدت مشابه می باشد.




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.