سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خضری پس از گزارش رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

دولت هرچه سریعتر معابر مرزی کشور را ساماندهی کند

نماینده مردم پیرانشهر ضمن درخواست ارائه لایحه ساماندهی معابر مرزی از سوی دولت، گفت: دولت هرچه سریعتر معابر مرزی کشور را ساماندهی کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در واکنش به گزاش رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزی، در صحن علنی مجلس گفت: باید مشخص شود، مبحث معیشت مرزنشین‌ها و بحران بیکاری در مرزها کجای قوانین دیده شده است.

وی با طرح سوالی گفت: آیا مرزنشین‌ها که در اولین سنگر مقاومت در مقابل دشمن قرار دارند نباید تفاوت قیمت‌ها برای آنها محسوس باشد؟

نماینده مردم پیرانشهر با بیان اینکه باید تفاوت کالا برای مرزنشین‌ها با کسی که در مرکز شهر زندگی می‌کند محسوس باشد، گفت: مبحث معابر مرزی یکی از عنایات مقام معظم رهبری بوده اما ما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که مرزنشین‌ها از ظرفیت معابر مرزی بی‌بهره‌ مانده‌اند.

خضری با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با مرزنشین‌ها نیست تصریح کرد: از مجموع بالای 20 میلیارد دلار قاچاق کشور کمتر از نیم درصد آن از طریق معابر مرزی انجام می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه معابر مرزی یکی از دروازه‌های معیشت مرزنشین‌هاست گفت: بدون شک امنیت پایدار در گرو معیشت پایدار محقق می‌شود.

وی افزود: اگر ما در مرزها اشتغال و صنایع مولد نداشته باشیم پس به چه شیوه‌ای می‌خواهیم امنیت را در مرزها برقرار کنیم.

خضری با بیان اینکه مرزنشین‌های ما هم مرزبانند و هم مرزدار گفت: مرزنشین‌ها باید از محلی ارتزاق داشته باشند چرا که باید به نحوی زندگی خود را سپری کنند.

وی در پایان خواستار ارائه لایحه ساماندهی معابر مرزی از سوی دولت شد و گفت: دولت باید هرچه سریعتر معابر مرزی کشور را ساماندهی کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.