سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک سنت خوب در قاب سیما

کاظم احمدزاده امسال برنامه ویژه ی افطار خود را از همین سفره های افطار ساده در صحن هدایت حرم رضوی اجرا می‌کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یک سنت خوب هم امسال بیش از سال های دیگر دیده شد که بهتر است مورد توجه قرار گیرد و آن افطاری دادن های ساده و بی پیرایه و در مساجد و درخیابان ها بود در همه ی یا بیشتر شهر های کشور بسیار کار شایسته ای است. در مقابل افطاری های مصرفانه ای که شنیده شد دانسته شد چه بهتر به کسانی که می خواهند افطار بدهند مردم را رهگذران را کسانی را که مایلند از افطاری استفاده کنند در این سفره های رایگان و با بذل و بخشش و گشاده دستی در کوچه ها در خیابان ها در حسینه ها افطاری بدهند.
 
این امر در این سال ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و مردم به صورت دسته دسته می توانند هرچند کم و هرچند محدود جمعی از مردم روزه دار را اطعام و نسبت به افطار آنها اقدام نمایند. بزرگترین سفره های افطاری کشور در حرم امام رضا علیه السلام شکل می گیرد و روزانه بیش از 12 هزار نفر در شهر مشهد بر سفره اطعام رضوی می نشینند و افطار می کنند.
 
شبکه پنج سیما امسال برنامه ویژه ی افطار خود را از همین سفره های افطار ساده در صحن هدایت حرم رضوی اجرا می کند. سفره هایی که پس از اذان مغرب مملو از روزه دارانی می گردد که پای سفره اطعام رضوی می نشینند.
 
سید کاظم احمد زاده اجرای این برنامه را بر عهده دارد و تلاش می‌کند نسبت به این رویداد بزرگ که نقطه ی شروع آن در مشهد است و کم کم در سراسر کشور این اتفاق جریان پیدا می کند روایت صادقانه و با احساسی را داشته باشد.
 
در میان برنامه نیز مستندها و گزارش هایی با موضوع افطاری ساده و احسان های امام رضا ( علیه السلام) پخش می گردد.
 
این برنامه هر شب از ساعت 19:10 دقیقه از شبکه پنج سیما به روی آنتن می رود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.